مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: روستای بیشه این استان در بین هشت روستای مهم جهان قرار گرفت و بزودی ثبت جهانی خواهد شد.

بستر ثبت جهانی روستای بیشه لرستان فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین عطا حسن‌پور روز پنجشنبه در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در نشست کمیته جهانی سازمان جهانگردی نام روستای بیشه نیز در فهرست هشت روستای مهم جهان قرار گرفته و بزودی ثبت جهانی آن انجام می‌شود.

وی همچنین از مفرغ های لرستان به عنوان آثار شاخص میراث بشری یاد کرد و یادآور شد: تعداد قابل توجهی از مفرغ های این استان در بین آثار تاریخی در موزه های مختلف جهان نگهداری می‌شود.

وی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده استان لرستان نخستین پایگاه شیعه بوده که در قرن چهارم هجری قمری ثبت شده و کهن‌ترین و نخستین منشور عفاف و حجاب نیز سنگ نبشته که در این استان برجا مانده است.

وی با بیان اینکه استان لرستان ۶ هزار و ۵۴۴ شهید تقدیم کشور کرده است افزود: بیستم اردیبهشت ماه روز خرم‌آباد است و انتظار این است که در تقویم یک روز به عنوان لرستان اختصاص یابد.

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با چهار رویکرد فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای صورت گرفت و سفر به شهرستان‌های کوهدشت، خرم‌آباد و بروجرد در برنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

شرکت در همایش فعالان قرآنی، بازدید از پروژه‌های فرهنگی، شرکت در جلسه شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان و شرکت در ویژه برنامه ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان خواهد بود.

روستای گردشگری بیشه که آبشار زیبای آن به‌عنوان چهل‌وهشتمین اثر ملی در اسفندماه ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دورود قرار دارد و فاصله‌ آن تا خرم‌آباد مرکز استان لرستان ۶۵ کیلومتر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.