رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: این شهرستان از مزیت‌ها و ظرفیت‌های مهم و شاخصی برای توسعه گردشگری سلامت در جنوب استان خراسان رضوی برخوردار است.

گناباد ظرفیت‌ مهمی برای توسعه گردشگری سلامت دارد

به گزارش قدس خراسان، محمد بهشتی منفرد عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید تعدادی از سرکنسول های کشورهای خارجی در مشهد از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گناباد، وجود بیمارستان مجهز علامه بهلول این شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی را منحصر به فرد و یک ظرفیت مناسب دانست.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور از تردد زائران پاکستانی از مسیرهای مواصلاتی شهرستان گناباد به سمت مشهد مقدس را هم یک ظرفیت بالقوه مناسب برشمرد و گفت: باید با تعامل بیشتر با سرکنسولی کشورهای همسایه و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و درمانی، زمینه رونق گردشگری سلامت در این منطقه را فراهم کرد.

سید جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی هم با اشاره به ظرفیت‌های خوب گردشگری شهرستان گناباد گفت: برای افرادی که از کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان برای درمان به بیمارستان علامه بهلول گنابادی مراجعه کنند اقامت رایگان فراهم می‌ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز با اشاره به قدمت تاریخی و جاذبه های مهم گردشگری این شهرستان و از جمله قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبتی استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی گفت: گناباد از موقعیت استراتژیک ویژه در مسیر ارتباطی استان‌های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان و کشورهای افغانستان و پاکستان برخوردار است.

رضا احمدی از گناباد به عنوان شهری دانشگاهی با حدود ۱۳ مرکز آموزشی و بیش از ۱۲ هزار دانشجو یاد کرد و با اشاره به قدمت ۳۶ ساله دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بیمارستان علامه بهلول گنابادی با امکانات شاخص درمانی در جشنواره عمران سلامت در سال ۹۶ در بین ۳۶۰ بیمارستان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لوح تقدیر بیمارستان برتر را کسب کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه در حال حاضر خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی در درمانگاه تخصصی، بخش پاراکلینیک، ۱۶ بخش درمانی و بخش گردشگری سلامت ارائه می شود، اظهار کرد: این بیمارستان دارای پنج اتاق عمل مجهز با امکانات پیشرفته و به روز و جراحان متبحر و مجرب است.

وی گواهینامه اعتباربخشی ملی Top grade درجه یک برتر سال ۱۴۰۰ ، تأیید اعتباربخشی آموزشی بیمارستان و تأییدیه سه ساله بیمارستان دوستدار کودک سال ۱۴۰۱ را از جمله تاییدیه‌های مهم این بیمارستان برشمرد و تصریح کرد: انجام هشت هزار و ۱۵۹ مورد عمل جراحی، ۷۸ هزار و ۴۴۱ خدمت طب تصویری، ۱۱۵ هزار مورد آزمایش و مراجعه بیش از ۱۰۷ هزار نفر به اورژانس بخشی از فعالیت‌های این بیمارستان در سال ۱۴۰۱ است

احمدی با بیان اینکه بیمارستان علامه بهلول با اخذ مجوز IPD آمادگی کامل برای پذیرش و درمان بیماران کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق را دارد، گفت: فضای ساختار فیزیکی و تجهیزات و نیروی تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امتیازهای خاص برای ارائه خدمات به بیماران گردشگری سلامت به شمار می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به دانش آموختگی پنج دوره دانشجوی پزشکی در این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴ دانشجو بین الملل از کشور های افغانستان، عراق و ترکمنستان در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.