رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق لرستان از حل مشکل نبود متخصص قلب در تنها بیمارستان جنوب لرستان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت:در صورت فراهم شدن امکانات حاضرم دو روز در هفته به صورت رایگان در پلدختر به همشهریان خدمت کنم.

 پلدختر ‌متخصص قلب ندارد/ آیا پزشکان ‌از منطقه فراری شده‌اند؟

به گزارش قدس انلاین،  شهرستان ۸۰ هزار نفری پلدختر تنها یک بیمارستان دارد که شهروندان پلدختری و برخی اهالی شهرستان‌های همجوار از خدمات درمانی و تخصصی این بیمارستان استفاده می‌کنند که با توجه به بُعد مسافت این شهرستان با مرکز استان ضرورت دارد تنها مرکز درمانی جنوب لرستان امکانات و تخصص‌های مورد نیاز مردم را داشته باشد، ولی شاهد هستیم که طی سال جاری یعنی از فروردین ماه ۱۴۰۲ تاکنون بیمارستان پلدختر فاقد متخصص قلب است و طبق گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر متخصصین قلب بومی هم حاضر به آمدن به پلدختر نیستند، نبود متخصص قلب در بیمارستان امام خمینی (ره) مشکلات و نگرانی‌هایی برای شهروندان پلدختری و مراجعه کنندگان به بیمارستان پلدختر ایجاد کرده است که با توجه به ارتباطی که با سلامت مردم دارد ضروری است مسئولان استانی و شهرستانی این مهم را در دستور کار قرار دهند.

 سوم خرداد ماه در گزارشی با عنوان«بیمارستان پلدختر متخصص قلب ندارد/پزشکان بومی حاضر به طبابت نیستند» به نبود متخصص قلب در تنها بیمارستان جنوب لرستان پرداختیم که رئیس مرکز قلب و عروق لرستان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان  از حل مشکل نبود متخصص قلب در بیمارستان پلدختر طی ماه های آینده خبر داد.

پیگیری جدی برای حضور متخصص قلب در پلدختر

دکتر مصطفی چراغی رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق لرستان در پلدختر با بیان اینکه تاکنون هیچ احد والناسی از طرف شبکه بهداشت ودرمان پلدختر برای آمدن به این شهر و طبابت در آنجا از وی دعوت نکرده و قبول نکرده باشد، اظهار داشت: به عنوان یک فوق تخصص قلب و عروق و بومی پلدختر اعلام میدارم تاکنون هیچکدام از مسئولان شهرستان پلدختر چه به صورت شفاهی و چه به صورت مکتوب از بنده دعوت نکرده‌اند تا برای مداوای بیماران قلبی در بیمارستان پلدختر حضور پیدا کنم.

آمادگی فوق تخصص قلب برای طبابت رایگان در پلدختر

وی با بیان اینکه به طور جد پیگیر متخصص قلب برای بیمارستان پلدختر است افزود: من علاوه بر مسئولیت مرکز قلب و عروق لرستان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هستم و در طول هفته به طور کامل در دانشگاه مشغول هستم و هیچ وقت این امکان برایم فراهم نبوده که بخواهم از آمدن به شهرم سر باز زده باشم. 

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق لرستان عنوان کرد: چنانچه ساز و کار و امکانات برایم فراهم شود در وقت شخصی خودم یعنی پنج‌شنبه و جمعه  به صورت هفتگی و یا دو هفته یکبار با دیده منت حتما به صورت رایگان به مردم پلدختر خدمت می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه عضو هیئت علمی دانشگاه است و در قبال تربیت دانشجوها مسئولیت دارد، بیان کرد: طبق قانون فقط مجاز به طبابت در مرکز استان هستم و تنها در یک صورت می‌توانم در شهرستان پلدختر برای درمان حضور پیدا کنم که شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از دانشگاه علوم پزشکی لرستان درخواست نماید که در شهرستان حضور یابم.

وی افزود: آیا تاکنون مسئولان شهرستان  پلدختر چنین درخواستی به دانشگاه علوم پزشکی ارائه داده‌اند و بنده حضور پیدا نکرده‌ام؟ 

چراغی گفت: با این مصاحبه رئیس شبکه بهداشت پلدختر افکار عمومی در پلدختر به سمت من می‌رود در صورتی که به هیچ عنوان با من برای آمدن به پلدختر صحبت نشده و حرف‌های رئیس شبکه بهداشت ودرمان پلدختر کذب محض و کاملا دروغ است.

پزشکان متعهد به مردم پلدختر چرا به مردم خدمت نکردند؟

چراغی گفت: چند سوال از رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر دارم پزشکانی که تعهد خدمت به پلدختر داشتند با اجازه چه شخصی در شهرهای دیگر مشغول طبابت هستند؟ رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر پیگیری کند که پزشکان متعهد به خدمت به مردم پلدختر که باید به مردم خدمت می‌کردند به چه دلیل خدمت نکرده و این شهر را ترک کرده‌اند؟

وی تصریح کرد: یک پزشکی که تعهد خدمت داشته باشد اگر اجازه مسئولان  را نداشته باشد حق ندارد در جایی دیگر خدمت و طبابت کند!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با طرح این سوال که چه چیزی سبب شده که نیروهای بومی هم در پلدختر نمی‌توانند خدمت کنند خاطرنشان کرد: پزشکان چه بدی در پلدختر دیده و با چه برخوردهایی روبرو شدند که نمی‌توانند در پلدختر بمانند؟دلیل اینکه رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر نمی‌تواند پزشکان را جذب کند، چیست!؟

ضعف مدیریتی و مسائل حاشیه‌ای پزشکان را از پلدختر فراری داده!

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: در زمان مدیریت بنده در شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر، به علت کمبود پزشک، من با رایزنی خودم و در اختیار قراردادن کلیه امکانات و رفاهیات، پزشکانی از شهرهای همجوار به پلدختر آوردم نه اینکه دانشگاه علوم پزشکی به ما پزشک بدهد، مشکل اصلی و اساسی که در پلدختر وجود دارد ضعف مدیریتی است و مدیران نمی‌توانند پزشکان را جذب و در پلدختر ماندگار کنند.

وی افزود:در این برهه ممکن است با کمبود متخصص قلب در استان روبرو باشیم ولی اینکه رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر نمی‌تواند نیروهای بومی را هم جذب کند مشکل از ضعف مدیریتی وی است وگرنه کدام پزشک است که تمایل نداشته باشد در منطقه خودش و به مردم زادگاهش خدمت کند.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق لرستان با اشاره به اینکه اگر در دانشگاه نبودم یقینا در منطقه خودم به مردم شهرم خدمت می‌کردم همچنانی که هر زمانی نیاز بوده به صورت داوطلبانه و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی به پلدختر آمده‌ام و مطبم در مرکز استان همه روزه پذیرای بیمارانی از شهرستان‌های پلدختر و معمولان می‌باشد.

وی با طرح این سوال که به چه دلیل و توسط چه کسی جلوی ابلاغ رئیس دانشکده پرستاری پلدختر گرفته شده است، افزود: به سبب وجود این مسائل حاشیه‌ای پزشکان از منطقه پلدختر فراری می‌شوند.

وی تصریح کرد: فردی که قرار است رئیس دانشکده پرستاری شود را نه می‌شناسم و نه ارتباطی با او دارم و نه نسبتی با من دارد ولی سوال همگان این است که به چه دلیل اجازه نمی‌دهند ابلاغ او زده شود و دانشکده پرستاری پلدختر همچنان با سرپرست اداره می‌شود!؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه طی چند سال گذشته هیچ‌گونه درخواستی مبنی بر حضور در بیمارستان پلدختر از من نداشته و مسئولان مربوطه فرافکنی نکنند، عنوان کرد: اگر از پزشکان بخواهند، با دیده منت قبول کرده و به پلدختر می‌آیند .

حل مشکل متخصص قلب طی ماههای آینده

چراغی افزود: به طور جدی از رییس و معاون دانشگاه علوم پزشکی پیگیر حل مشکل نبود پزشک قلب در پلدختر هستم و ظرف ماه‌های آینده مشکل نبود متخصص قلب در پلدختر برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: پزشک قلب باید در پلدختر به طور کامل ثابت و به طور کامل در منطقه بماند و نمی‌توانند رفت و آمد کند، در حال رایزنی با همکارانم هستم و در صورتی که امکانات فراهم و در اختیار آنها قرار گیرد به پلدختر می‌آیند.

وی در پایان با بیان اینکه چرا با وجود سونوگرافی، ام ار آی و سی تی اسکن در بیمارستان پلدختر همه مریض‌های این  قسمت‌ها به خرم‌آباد اعزام می‌شوند، گفت: چندی پیش یک مریض با علائم سکته مغزی به بیمارستان پلدختر مراجعه کرده کدام پزشک متخصص مغز و اعصاب و قلب بالای سر آن حاضر شده؟ من به صورت تلفنی بیماران را هندل می‌کنم مردم باید بدانند با وجود امکانات ولی ضعف مدیریتی داریم و نمی‌توانند نیروها را جذب کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.