رییس اداره هواشناسی قشم گفت: دریا امروز (شنبه)  از ساعت های ظهر تا اواخر شب در مناطق دریایی استان هرمزگان به ویژه جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز با وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی - شمال غربی (در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت) نسبتا مواج خواهد شد.  

دریا در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است

به گزارش قدس آنلاین، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری در مناطق دریایی استان هرمزگان به ویژه جزایر خلیج فارس وزش باد نسبتا شدید مورد انتظار است.

وی ادامه داد: ضمن نا ایمن بودن شرایط رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در رفت و آمدهای عصر گاهی شناورهای مسافربری در جزایر خلیج فارس دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی قشم توضیح داد: وزش باد نسبتا شدید و مواج بودن دریا تا روز یکشنبه (هفتم خرداد) تداوم خواهد داشت و از روز دوشنبه (هشتم خرداد) با کاهش تلاطم دریا، شرایط رفت و آمدهای دریایی مناسب پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: آسمان استان هرمزگان صاف تا کمی ابری هوا همراه با غبار محلی و در ساعت های بعدازظهر در ارتفاعات شمالی و شرقی استان با رشد ابر و رگبار پراکنده باران و رعد و برق و گاهی افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی در غالب نقاط بویژه مناطق شرقی استان افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی قشم کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۸ درجه و ۹۵ درصد و شهر قشم را ۲۸ و ۸۶ درصد اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.