چند روزی است که کاروان زیر سایه خورشید به کرمانشاه رسیده است. استانی با غیور مردان کُرد.

زیارت عروسک‌ها

به گزارش قدس آنلاین، جمعی از خدام حرم رضوی با در دست داشتن پرچم سبز زردوزی شده به نام امام غریبان و متبرک شده به بارگاه امام هشتم حضرت امام رضا(ع) به کرمانشاه رفته‌اند تا آنهایی که توان و یا امکان رفتن به مشهد و زیارت امام رضا(ع) ندارند، بتوانند از راه دور زیارت کنند و از همان فاصله دور دل‌های خود را به پنجره فولاد گره بزنند شاید که گشایشی در گره زندگی‌شان رخ دهد.

آن‌ها با حضور خود در مراکز بهزیستی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها شوق زیارت را در دلها زنده می‌کنند. در جمع کودکان سرطانی و بیماران صعب‌العلاج حضور پیدا کرده و ویژه برنامه‌هایی اجرا می‌کنند. در مراسم غبارروبی ضریح مطهر آستان مقدس امام‌زاده ابراهیم(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) شرکت کرده و با نام امام رضا(ع) فضا را عطرآگین می‌کنند. به دیدار زندانیان دربندی می‌روند که شوق زیارت دارند ولی پای رفتنشان در بند است. حتی به بدرقه کاروان حجاج و زائران سرزمین وحی می‌شتابند.

حضور در بوستان شبدیز، شهرک دولت‌آباد، شهرک معلم و مسکن مهر، در طاق بستان و دریاچه‌اش و بیستون و صدای تیشه فرهادش، شرکت در نماز جمعه و پیاده‌روی خانوادگی که به مناسبت این ایام تدارک دیده شده بخشی از آن کارهایی است که با حضور خادمان بارگاه مطهر امام رئوف انجام شده و عطر معنوی زیارت و شوق سفر به مشهد را در دل‌های مشتاقان زنده می‌کند.

در میان این همه برنامه و دیدار متفاوت در کرمانشاه، یک برنامه از بقیه متفاوت‌تر بود. در این دیدار خبری از «شیرین» و «فرهاد» نیست اما دخترکان شیرین زبانی هستند که با لعبت‌هایشان به پیشواز کاروان زیر سایه خورشید آمده‌اند تا آفتاب خردادماه را زیر سایه پرچم خورشید سپری کنند.

دخترکانی که زندگی برایشان بسان بازی است، همچون عروسک‌هایی که در دست دارند. عروسک هایی که دوست همزبانشان است و یار غمخوارشان. هر چند این عروسک‌ها بطور کامل دست ساز نیست، ولی عروسک‌های وارداتی عنصری از فرهنگ ایرانی را با خود به همراه دارد.

حالا دخترکان خردسال کرمانشاه، با عروسک‌هایی در دست به استقبال کاروان زیر سایه خورشید آمده‌اند. عروسک‌هایی که با فرهنگ پوشش ایرانی مزین شده‌اند. با چارقدهای گلدار گل سرخ و روسری‌های گره کرده و عروسک‌هایی با چادر مشکی.

این دختران خردسال و کودک که خود با پوشش کامل اسلامی و چادر مشکی به استقبال کاروان رفته‌اند، عضو هیئت دختران شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

این دختران با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب؛ با حجاب اسلامی و با در دست داشتن عروسک‌هایی که پوشش ایرانی اسلامی دارند و با خواندن سرودی برای ولادت امام رضا(ع) به استقبال کاروان زیر سایه خورشید و خدام حرم رضوی رفته‌اند.

خادمانی که حامل پرچم سبز مزین به نام امام رضا(ع) و متبرک شده به ضریح او هستند و به یاد و نام امام رضا(ع)، پرچم متبرک آن آستان مقدس را زیارت کردند.

در دهه‌ای که آغازش با نام حضرت معصومه(س) مزین است و پایانش ولادت امام رضا(ع)، قرار داریم. کاروان زیر سایه خورشید اعزامی به استان کرمانشاه، به دیدن دخترکانی رفته‌اند که با حجاب فاطمی و لعبت‌هایی که سر و موی خود را پوشانده‌اند و شوق زیارت حرم مطهر رضوی را دارند از راه دور زیر سایه پرچم امام رضا(ع)، زائر حضرت می‌شوند و مفهوم زیارت از همان کودکی در ذهن و روان این دخترکان ریخته می‌شود.

زیارت عروسک‌ها

زیارت عروسک‌ها

زیارت عروسک‌ها

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.