مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: کاهش بارندگی و ادامه روند خشکسالی در مشهد و استان خراسان رضوی نگران کننده است.

کاهش بارندگی و ادامه روند خشکسالی در خراسان رضوی نگران کننده است

به گزارش قدس خراسان، علیرضا طاهری اظهار کرد: حجم بارندگی در مشهد از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: از ابتدای سال آبی جاری( مهرماه سال ۱۴۰۱) تاکنون ۶۹.۷ میلی متر باران در شهر مشهد ثبت شده که این میزان در سال آبی گذشته ۱۵۶.۲ میلی متر است.

وی بیان کرد: همچنین میزان بارندگی در دوره بلندمدت ۴۰ ساله در مشهد ۱۹۶ میلی متر است که امسال نسبت به دوره بلندمدت میزان بارندگی ۶۴ درصد کاهش یافته است.

طاهری گفت: سدهای تامین کننده آب مشهد شامل سدهای طرق، ارداک، دوستی و کارده هستند و هم اینک فقط ۱۳ درصد از حجم ذخیره این سدها آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد از حجم ذخیره سدهای استان خراسان رضوی آب دارد.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی و ادامه روند خشکسالی در مشهد و استان خراسان رضوی نگران کننده است، تاکید کرد: با توجه به کاهش شدید حجم ذخیره آب سدها و کمبود بارندگی گذر از تابستان امسال با سختی همراه است و شهروندان باید بیشتر از همیشه در مدیریت مصرف و جلوگیری از مصارف غیرضرور همراهی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.