فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی کشفیات سوخت قاچاق طی ۲ ماهه ابتدای امسال گفت: مقابله با عاملان حمل غیرمجاز سوخت از مخاطرات جاده ای و سوانح رانندگی هم خواهد کاست.

رشد ۷۵ درصدی کشف سوخت قاچاق در کرمان

به گزارش قدس انلاین، سردار "عبدالرضا ناظری" در این خصوص توضیح داد: در واکاوی عملکرد پلیس استان طی ۲ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ به نسبت همین مدت طی سال گذشته شاهد افزایش انهدام باندهای حمل مواد مخدر و همچنین افزایش کشفیات حوزه سوخت قاچاق بوده ایم.

وی افزود: در همین راستا طی این مدت از سال جاری بیش از ۱۲ هزار و ۸۵۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، ۴۸۸ قاچاقچی دستگیر و ۲۵ باند فعال در عرصه حمل و توزیع این مواد خانمانسور منهدم شده که باید افزایش ۱۵ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، توقیف ۳۲۶ دستگاه خودروی حامل مواد، جمع آوری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر و همچنین کشف ۲۱ هزارو ۵۲۸ بسته سیگار قاچاق را هم ناظر به دغدغه مندی پلیس در این حوزه برشماریم.

سردار ناظری با اشاره به موقعیت استان کرمان ادامه داد: در حوزه دیگر کشفیات نیز در این مدت با بازداشت ۳۳۰ متهم به دلیل حمل کالای قاچاق و همچنین بیش از یک میلیون و ۴۴۸ هزار لیتر فراورده سوختی قاچاق کشف و دستگیری ۲۳۲ قاچاق‌بر و توقیف ۵۶۷ خودرو حامل سوخت که عمدتا از نوع سواری و وانت بوده اند از مخاطرات بسیار زیاد تردد این دست وسایل نقلیه در محورهای استان کاسته شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان، مقابله جدی با معضل سرقت را هم از دغدغه های اصلی مجموعه انتظامی برشمرد و تصریح کرد: در این راستا نیز با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت و تلاش های بی وقفه پلیس آگاهی و دیگر رده های انتظامی بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ سارق دستگیر و بیش از چهار هزارو ۴۷۹ مورد سرقت کشف شده است.

سردار ناظری شناسایی و دستگیری ۵۲ عامل قتل و همچنین دستگیری ۱۰۶ عامل تیراندازی و ۱۸ عامل گروگانگیری را از دیگر دستاوردهای پلیس کرمان در ۲ ماهه سال جاری ذکر و بیان کرد: از جمله مولفه های موثر بر کاهش زمینه های وقوع انواع جرایم و کشف آنها مشارکت خود مردم با پلیس در حوزه های خودمراقبتی و ایفای نقش در حوزه نظم و امنیت است که تداوم این رویکردها باعث استمرار این نتایج موفق خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.