معاون وزیر و دبیر شورای عالی جوانان ضمن انتقاد از شرایط پرداخت تسهیلات ازدواج توسط برخی بانک‌ها گفت: سال گذشته از  بیش از ۲۰۰ هزار زوج در پایتخت، ۸۰ هزار چشم انتظار وام ازدواج در تهران بودند.

معطل ماندن ۸۰ هزار زوج تهرانی از تسهیلات ازدواج

به گزارش قدس آنلاین، وحید یامین‌پور عصر شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان جایزه استانی جمعیت افزود: دستور حمایت از ازدواج جوانان، مصوبه شورای عالی جوانان است که ریاست آن‌ را شخص رئیس‌جمهور بر عهده دارد و قوانین و دستورها با امضای وی ابلاغ می‌شود.

وی دلیل اجرا نشدن دستورها را عدم نظارت بانک مرکزی بر بانک‌های عامل و نیز توزیع نامعقول منابع در بانک‌ها اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی موفق به توزیع معقول نشده است و برای مثال در یک شهر کوچک بانکی که باید به ۱۰۰ نفر تسهیلات ازدواج پرداخت کند فقط می‌تواند به ۱۰ نفر پرداخت کند و ۹۰ نفر باقی‌مانده در بلاتکلیفی به سر می‌برند و زمان دقیقی برای پرداخت به آن‌ها اعلام نمی‌شود.

دبیر شورای عالی جوانان تاکید کرد: اگر شعبه‌ای برای مثال در پرداخت تسهیلات ازدواج سه ماه تاخیر خواهد داشت چرا فرد متقاضی نباید به شعبه با بانکی که این فرایند را در یک ماه انجام می‌دهد مراجعه کند.

پرداخت ۱۲۴ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در سال ۱۴۰۱

وی با بیان اینکه بانک‌ها ۸۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و نزدیک به ۱۲۴ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ برای وام ازدواج پرداخت کردند، گفت: این رقم به این معنا است که در سال گذشته و در مقایسه با سال قبل خود یعنی ۱۴۰۰ مجموع پرداختی وام ازدواج به متقاضیان ۵۵ درصد رشد داشته است اما پرداخت وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ و در قیاس با ۱۴۰۰ با چهار درصد کاهش در دریافت کنندگان وام مواجه بوده است.

به گفته یامین پور، در سال ۱۴۰۰ متوسط دریافت‌کنندگان وام ۸۷ درصد بوده است اما در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۸۳ درصد رسید.

وی با اشاره به عدم رضایت وام گیرندگان از بانک ها نیز گفت: بانک‌ ها مجاز به درخواست یک ضامن بیشتر نیستند و باید آن را اجرا کند.

جمعیت جوان موجب افزایش قدرت کشور می‌شود

استاندار تهران با تاکید بر افزایش جمعیت جوان و اینکه این موضوع موجب اقتدار و قدرت کشور می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر ما موضوع جمعیت جوان را دولتی کردیم و ضروری است این هدف بزرگ به دست مردم سپرده شود.

علیرضا فخاری افزود: وجود تشکل‌های مردمی فرزندآوری و حمایت از این نهادهای مردمی بسیار ضروری است و طبق تاکیدهای رهبر معظم انقلاب این امر مهم باید کاملا مردمی اداره شود.

استاندار تهران ادامه داد: جمعیت جوان یعنی تولید فکر و اندیشه و جمعیت جوان می‌تواند به رشد و فناوری برساند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از نخبگان و اندیشمندان فعال و برتر در حوزه فرزندآوری و جمعیت جوان و بخش دستگاه‌های اجرایی استان تهران از مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی، اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، فرمانداری دماوند، ملارد و اسلامشهر تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.