سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز شنبه در سخنانی هشدار داد که میزان دخالت کشورهای غربی در جنگ اوکراین در حال افزایش است.

کرملین: دخالت غرب در جنگ اوکراین در حال افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز شنبه هشدار داد که میزان دخالت کشورهای غربی در جنگ اوکراین در حال افزایش است.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد که عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ادامه خواهد داشت و مسکو منافع خود را تضمین خواهد کرد.

روز گذشته بود که «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان تاکید کرده بود برلین تصمیم دارد تا هر زمان که لازم باشد از کی‌یف حمایت کند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است که کشورهای غربی بیش از ۲۳۰ تانک و ۱۵۰۰ خودروی زرهی دیگر به اوکراین ارسال کرده‌اند. این تسلیحات برای مجهز کردن 9 تیپ زرهی اوکراینی به این کشور ارسال شده است. 

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است. به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.