استاندار کردستان از عملکرد دستگاه‌ها به ویژه بانک‌ها در زمینه پرداخت مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان انتقاد کرد و خواستار جدیت برای تحقق این مهم شد.

انتقاد استاندار کردستان از عملکرد بانک های استان

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری با محوریت حوزه اقتصادی در سنندج اظهار کرد: درصد تحقق مصوبات سفر رییس جمهور به کردستان پایین و غیرقابل قبول است و بانک‌ها باید این رقم را به سرعت افزایش دهند.

وی با بیان اینکه پرداخت ۱۰ یا ۲۰ درصدی اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به استان زیبنده نیست، ادامه داد: اگر طرحی به هر دلیلی شدنی نیست، تعیین تکلیف شود و جایگزین آن مشخص و اعلام گردد.

استاندار کردستان بر لزوم پیگیری دستگاه‌ها برای پرداخت اعتبارات مصوب شده سفر رییس جمهور تاکید کرد و افزود: بانک‌ها با تمام توان در خدمت سرمایه‌گذار و تولید کننده باشند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: اگر تولید کننده یا سرمایه‌گذار اهلیت ندارد و نمی تواند طرح خود را عملی کند و منالع مالی را معطل می‌کند، حذف شود و سرمایه‌گذار جدید و باانگیزه جایگزین شود.

وی گفت: طرح‌هایی که به هر دلیلی قابلیت اجرایی ندارد، احصا شود تا بتوانیم طرح‌های جایگزین را که قابل تحقق است به دفتر ریاست جمهوری معرفی و اعلام کنیم که در ردیف مصوبات قرار گیرد.

استاندار کردستان همچنین خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ شد و اضافه کرد: فرصت کمی برای پرداخت این تسهیلات وجود دارد؛ بنابراین بانک‌ها جدی‌تر عمل کنند.

زارعی کوشا از معاونت اقتصادی استانداری خواست پیگیر تحقق مصوبات سفر رییس جمهور باشد تا شاهد تحقق شعار سال رهبری باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم اظهار کرد: منابع مالی مختلفی از جمله تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ برای کمک به واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال وجود دارد که بانک‌ها در زمینه پرداخت آن همت مضاعفی داشته باشند.

ارسلان ازهاری با بیان اینکه خرید ماشین‌آلات برای شهرداری سنندج از محل مصوبات سفر رییس جمهور اقدام بسیار خوبی است، ادامه داد: دستگاه‌ها و بانک‌ها همکاری جدی‌تری برای پرداخت تسهیلات مصوبات سفر رییس جمهور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.