نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۳۰ درصد متقاضیان حج امسال این استان به فشار خون مبتلا هستند که شایعترین بیماری را شامل می‌شود.

۳۰ درصد متقاضیان حج امسال خراسان رضوی به فشار خون مبتلا هستند

به گزارش قدس خراسان، محمد رضا واحدی جو اظهار کرد: پس از فشار خون، دیابت با ۲۰ درصد از مبتلایان بیشترین بیماری شایع در میان متقاضیان حج تمتع امسال را تشکیل می دهد.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: اگرچه بیماریهای قلبی در میان متقاضیان حج خراسان رضوی نیز مشاهده می شود، اما هیچ یک از زائران دچار بیماری جدی قلبی نیستند و شرایط و امکان سفر را دارند.

وی افزود: در حج تمتع امسال تعداد ۱۰ هزار و ۱۲۵ زائر از استان شامل چهار هزار و ۶۷۶ مرد و پنج هزار و ۴۴۹ نفر زن به حج تمتع اعزام می‌شوند که معاینات سلامتی و واکسیناسیون این شمار به صورت کامل پایان یافته است.

واحدی جو ادامه داد: تمام زائران حج تمتع در برابر بیماری مننژیت واکسینه شدند و سه نوبت واکسن کرونا را هم کلیه این زائران دریافت کرده و دارای کارت واکسن هستند.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: از مجموع زائران اعزامی امسال استان خراسان رضوی هشت نفر زیر ۱۸ سال سن، ۲۴۲ نفر بالای ۸۰ سال و بقیه در سایر گروههای سنی قرار دارند.

وی اظهار کرد: در سفر حج تمتع امسال خراسان رضوی ۲۲ پزشک هلال احمر به همراه زائران این استان به حج مشرف می‌شوند که به این ترتیب هر پزشک مسوولیت حدود ۵۰۰ متقاضی حج را بر عهده دارد.

واحدی جو با بیان اینکه هر سال دو آشپرخانه در شهرهای مکه و مدینه در اختیار نیروهای اعزامی از خراسان رضوی است، بیان کرد: امسال نیز تامین نیروی آشپزخانه اعم از آشپز و پرسنل برای دو آشپزخانه مرکزی بر عهده این استان است که مجموعا ۱۲۰ نیروی در این قالب معاینات و واکسیناسیون را انجام داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.