نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حواستان جمع باشد که سرشاخه‌های فکری حوزه محفوظ بماند. پشتوانه اندیشه حوزه خراسان سرمایه ارزشمندی است که باید از آن محافظت کرد زیرا همین اندیشه‌هاست که نسل طلاب اندیشمند و خوش‌فکر را تربیت می‌کند.

باید سرشاخه‌های فکری حوزه خراسان محفوظ بماند/ مسجد، مؤثرترین ظرفیت برای تبلیغ است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با حجت‌الاسلام رضایی معاون علمی حوزه علمیه خراسان که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت حفظ اصالت جریان فکری حوزه‌های علمیه اظهار کرد: حواستان جمع باشد که سرشاخه‌های فکری حوزه محفوظ بماند. پشتوانه اندیشه حوزه خراسان سرمایه ارزشمندی است که باید از آن محافظت کرد زیرا همین اندیشه‌هاست که نسل طلاب اندیشمند و خوش‌فکر را تربیت می‌کند تا به‌موازات پایبندی به ارزش‌ها، پویایی فقه نیز حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برای پرورش نوجوان و جوان، هیچ ظرفیتی مؤثرتر از مساجد نیست و اگر هم حوزه خراسان بخواهد برای جذب دانش آموزان به سراغ آموزش و پرورش برود یا اقشار و اصناف را جذب کند، در صورتی ختم به نتیجه مطلوب خواهد شد که محور اصلی برنامه بر پایه ظرفیت مساجد باشد.

وی خاطرنشان کرد: نیازهای فرهنگی جامعه مخاطب در شرایط کنونی به هیچ عنوان با اقتضای فکری جامعه مخاطب در چند سال اخیر شباهت ندارد و براساس همین تحول و دگرگونی که در نگرش مردم ایجاد شده، طلاب و حوزویان نیز باید محتوای قابل‌ارائه را اصلاح کنند. این امر، مصداق عینی همان پویایی گفتمانی است که در عین پایبندی به مبانی، مبلغ را قادر می‌کند تا به جدیدترین ابزارها برای مطالعه درباره دین و البته نشر آن مجهز شود.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام رضایی معاون علمی حوزه خراسان نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و سیاست‌های جدید مرکز مدیریت برای انسجام هدفمند مدارس علمیه، از مطالعات فقهی و حقوقی لایحه عفاف و حجاب خبر داد و تصریح کرد که نتایج ارزیابی‌های کارشناسی پس از جمع‌بندی به کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.