همسر شهید خضر عدنان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت که گروههای مقاومت باید رژیم اشغالگر را برای تحویل پیکر شهید تحت فشار قرار دهد.

همسر شهید خضر عدنان: پیکر همسرم هنوز در اسارت صهیونیست‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، «رنده موسی» همسر شهید «شیخ خضر عدنان» که در تاریخ دوم می (۱۲ اردیبهشت) پس از قریب به سه ماه اعتصاب غذا در اسارت رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، به خبرنگار فارس گفت که پیکر این شهید همچنان در اسارت اشغالگران است.

او گفت که گروههای مقاومت باید برای تحویل پیکر شهید خضر عدنان، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.

«رنده موسی» افزود: «شیخ در هیچ دادگاهی محکوم نشده بود و باید آزاد می‌شد، این حق خانواده اوست که بدانند واپسین لحظات شهید خضر عدنان چگونه گذشت و اینکه پیکر او اکنون کجاست».

به گفته منابع فلسطینی هم اکنون پیکر بیش از ۱۰۰ شهید فلسطینی در اسارت رژیم صهیونیستی است و اشغالگران از پیکر شهدا برای چانه‌زنی استفاده می‌کنند.

در همین حال «داوود شهاب» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت که تلاش‌هایی در راستای بازگرداندن پیکر شهید خضر عدنان و تحویل او به خانواده‌اش برای برپایی یک تشییع جنازه باشکوه در جریان است.

همسر این شهید در ادامه در پاسخ به اینکه شرایط فرزندان شهید خضر عدنان چگونه است، گفت: «الحمدالله شبیه شیخ هستند و ان شاء لله همانند او می‌شوند، خداوند ما را برای تربیت صالح آن‌ها کمک کند».

«رنده موسی» در روز اعلام شهادت شیخ خضر عدنان خطاب به اشغالگران صهیونیست گفته بود: «همان طور که عدنان حب جهاد را به من یاد داد، اشغالگران باید چهره فرزندانم را به خوبی به خاطر بسپارند، آن‌ها انتقام شیخ را خواهند گرفت».

شهید خضر عدنان از جنبش جهاد اسلامی، در اعتراض به بازداشت خودسرانه خود به دست اشغالگران اعتصاب غذا کرده بود و در وضعیت جسمانی نامناسبی به سر می‌برد و بارها درباره وخامت اوضاع جسمانی او به اشغالگران هشدار داده شده بود. 

«خضر عدنان» یک هفته پیش از شهادت در پی وخیم شدن اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد اما رژیم صهیونیستی اجازه نداد که هیچ یک از وکلا، پزشکان و یا طرف‌های حقوقی با وی تماس و از اوضاع سلامتی‌اش با خبر شوند.

«هیثم ابوالغزلان» از دیگر رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز پیش از این به فارس گفته بود: «بدترین شکنجه‌ها و مرگ تدریجی در زندان‌های اسرائیل انجام می‌شود و با وجود این، اسرای شجاع، شگفت انگیزترین حماسه‌های قهرمانی و رستگاری را در نبرد آزادی و عزت در راه رسیدن به رهایی از زندان را رقم می‌زنند».

به گفته او اعتصاب غذا به بخشی ثابتی از زندگی اسرای فلسطینی در داخل زندان‌ها تبدیل شده است که نشان دهنده میزان استیصال این اسرا است، زیرا آنها از غذا امتناع می‌ورزند و مرگ را بر شرایط بسیار بد خود از جمله ماندن در سلول انفرادی برای مدت طولانی و تفتیش برهنه تحقیرآمیز، محرومیت از خواب و ضرب و شتم شدید ترجیح می‌دهند.

مقامات رژیم اشغالگر صدها فلسطینی را بدون هیچ اتهامی و بدون توضیحی، بازداشت کرده‌ و آن‌ها را از ابتدایی‌ترین حقوقشان از جمله ملاقات با خانواده‌هایشان محروم کرده‌اند و در این میان از نظر اسرا تنها راه مقابله با این شرایط اعتصاب غذاست.

در پی شهادت شیخ خضر عدنان، در کرانه باختری اعتصاب سراسری اعلام شد و نیروهای جهاد اسلامی فلسطین از منطقه غزه با دهها راکت و موشک شهرک‌های صهیونیست‌ نشین را هدف قرار دادند.

گفت‌وگو از معصومه فروزان

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.