طی مراسمی با حضور مسئولان فارس، پژوهشکده حکمرانی دانشگاه شیراز و مدرسه حکمرانی شهید بهشتی استانداری فارس رسما افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

آغاز به کار پژوهشکده حکمرانی دانشگاه شیراز 

به گزارش قدس انلاین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز دوشنبه ٨ خرداد در آیین افتتاحیه پژوهشکده حکمرانی به ماهیت دعوت انبیاء اشاره و با بیان اینکه انبیاء الهی در راستاس حفظ تمدن متعالی و انسانی مبعوث شدند، تصریح کرد: اهدافی که برای حرکت‌های انقلابی انبیاء الهی تعریف شده، مؤید این امر است.

دکتر محمدهادی صادقی ادامه داد: به باور ما در ادبیات دولت، شکل گیری دولت در جهان مدیون نهضت انبیاء و اصلا به ابتکار آنها بوده است.

او همچنین با بیان اینکه جنبه‌های متعالی و انسانی تمدن های بشری در مقاطع مختلف تاریخی مدیون حرکت انبیاء و آموزه های الهی است، عنوان کرد: آنچه که برجسته است، شکل دهی تمدن مبتنی بر قدرن انسانی، عقلانیت، علم، وحی و اخلاق است و در این مسیر احکام الهی هدایتگر است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز که معتقد است تمدن، محصول یک فرایند است، گفت: انقلاب اسلامی به عنوان ادامه دهنده حرکت انبیاء الهی به محورهای بنیادینی توجه کرده و لذا شکل گیری تمدن، مبتنی بر پرداختن به آنهاست.

صادقی افزود: حکمرانی، مهمترین عنصری است که غفلت از ماهیت و جهت گیری آن مانع جدی از نیل به اهدافی است که انبیاء الهی و انقلایی تعریف کرده‌اند. 

او همچنین با تاکید بر اینکه حکمرانی انقلابی هم به لحاظ ماهیت و هم جهت گیری از دیگر صورت‌های دیگر حکمرانی متمایز است، گفت: حکمرانی در انقلاب اسلامی بدون داشتن خیزش تمدنی نمی تواند محقق کننده اهداف مقدس و متعالی انسانی انقلاب باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز با بیان اینکه شکل گیری تمدن اسلامی ایرانی نیازمند توسعه و درک مشترکی از مفهوم حکمرانی در بدنه جامعه است، عنوان کرد: نظام آموزشی و تربیتی ما در سیاست گذاری و اقدام در این زمینه غفلت کرده است و به اعتقاد ما پرداختن به این مهم یک امر حیاتی است.

صادقی در خاتمه ابراز امید کرد که این مرکز پژوهشی وظیفه خود را در لایه‌ها و سطوح مختلف انجام دهد و با مشارکت و حضور جدی اساتید شاهد برکات ملموسی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.