۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 877422

با وجود گران بودن خودروهای تسلا، مدل Y این شرکت با پشت سر گذاشتن رقبای تویوتایی به پرفروش‌ترین خودروی جهان تبدیل شده است.

تسلا پرفروش‌ترین خودروی جهان شد

به گزارش  قدس آنلاین، موسسه جاتو داینامیکس، اعلام کرده که خودروی مدل Y تسلا پرفروش‌ترین خودروی جهان در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.

این نخستین بار در تاریخ صنعت خودروسازی جهان است که یک خودروی برقی به پرفروش‌ترین خودروی جهان تبدیل می‌شود. پس از مدل Y، تویوتای راو۴ و کرولا پرفروش‌ترین خودروهای  جهان بوده‌اند.

موسسه جاتو داینامیکس اعلام کرده که تسلا در سه ماهه نخست امسال ۲۶۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه مدل Y فروخته و این در حالی است که فروش خودروهای تویوتا راو۴ و کرولا هم به ترتیب ۲۵۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه و ۲۱۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه بوده‌اند.

تسلا پرفروش‌ترین خودروی جهان شد

درواقع فروش مدل Y تسلا در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر در حالی مدل Y پرفروش‌ترین خودروی جهان شده که قیمت آن تقریبا دو برابر مدل‌های پرفوش تویوتا بوده‌اند. هر دستگاه مدل Y ۴۷ هزار و ۴۹۰ دلار قیمت دارد و تویوتا کرولا و راو۴ نیز به ترتیب ۲۱ هزار و ۲۵۰ دلار و ۲۷ هزار و ۵۷۵ دلار به فروش می‌رسند.

شرکت خودروسازی تسلا اعلام کره که مجموعا ۴۰۰ هزار دستگاه از مدل Y و مدل ۳ خود را در سه ماهه نخست امسال به مشتریان تحویل داده است. این شرکت البته از ابتدای سال جاری تاکنون چندین بار قیمت خودروهایش را پایین آورده است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.