فرماندار مشهد گفت: از ساعت ۱۶ بعدازظهر فردا جشن بزرگی در خیابان امام رضا(ع) در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، مولودی و ورزشی برگزار میشود.

جشن مردمی امام رضایی‌ها در مشهد برگزار می‌شود/۳۰۰ غرفه و ۴ ایستگاه آماده پذیرایی از مردم

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری اظهار کرد: از ساعت ۱۶ بعدازظهر فردا سه‌شنبه جشن بزرگی در خیابان امام رضا(ع) در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، مولودی و ورزشی برگزار میشود و غرف‌های خیلی خوبی ایجاد شده است که در این غرفه‌ها همه مجموعه‌های مردمی خدمت‌رسانی میکنند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در کنار غرفه‌های پذیرایی و فرهنگی چهار ایستگاه برگزاری مراسم برای کودکان و مردمی که در جشن حضور دارند نیز ایجاد شده است، توضیح داد: این چهار ایستگاه در میدان ۱۵ خرداد، میدان بسیج، چهاراراه دانش و میدان بیت‌المقدس برپا می‌شوند.

وی از حضور مداحان و چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی کشور در این مراسم و در ایستگاه‌های پیش‌بینی شده خبر داد.

داوری ضمن ابراز امیدواری در خصوص بهره مردم از بستر فراهم شده تاکید کرد: این جشن که با مشارکت و خدمت‌رسانی تشکل‌هایی از جنس خود مردم برگزار می‌شود ابعاد بزرگی دارد و در کار بزرگ هم چالش‌هایی ممکن است به وجود بیاید که صبوری و همراهی مردم را نیاز دارد مثلا در بحث محدودیت‌های ترافیکی ممکن است منع تردد در خیابان امام رضا(ع) باعث ترافیک در برخی خیابان‌های اطراف شود که صبوری و تدبیر مردم برای استفاده کردن یا نکردن از خودروی شخصی را نیاز دارد.

در رابطه با وضعیت تردد در محل برگزاری جشن امام رضایی‌ها رئیس پلیس راه مشهد گفت: از ساعت ۲۴ امشب(دوشنبه) محدودیت تردد در تمام مقاطع خیابان امام رضا(ع) از میدان ١۵ خرداد به سمت حرم مطهر رضوی آغاز شده است و این طرح تا پایان جشن امام رضایی‌ها ادامه خواهد داشت.

سرهنگ عباس عابدینی توضیح داد: پایان جشن خانوادگی امام رضایی‌ها ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه اعلام شده است اما با توجه به اینکه ممکن است حضور مردم طولانی‌تر شود محدودیت‌ها تا زمان حضور مردم برقرار است.

مسئول جشن امام رضایی‌ها نیز در این رابطه توضیح داد: از ابتدای میدان ۱۵ خرداد تا انتهای میدان بیت‌المقدس تا کنون ۲۷۵ غرفه در دو طرف خیابان جانمایی شده که با سازه‌های جدیدی که ایجاد میکنیم احتمال میدهیم به بیش از ۳۰۰ غرفه برسد.

علی قارونی کباب ترکی، چلو کباب، چلو خورشت‌ها، پیتزا، فلافل، ناگت، سیب زمینی سرخ کرده و تنقلاتی مثل پفیلا و نوشیدنی‌ها را خوراکی‌های متنوع غرفه‌ها برای پذیرایی از مردم در جشن امام رضایی‌ها ذکر کرد و گفت: غرفه‌های فرهنگی به موضوعاتی مثل حجاب، فرزندآوری، کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند و انواع بازی‌ها و فعالیت‌های ورزشی و توزیع کالای فرهنگی و کتاب هم در این جشن داریم.

وی ادامه داد: از اتباع کشورهای یمن، عراق و افغانستان نیز تعدادی غرفه داریم که هم پذیرایی دارند هم در حوزه مهدویت و کار با کودک ارائه خدمت می‌کنند، همچنین مدیریت برخی غرفه‌ها با دهه هشتادی‌ها است.

مسئول هیئات مذهبی مشهد با اشاره به حضور چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی توضیح داد: سرودهای بابا رضا، خواهر و برادری و عزیزم حسین در مراسم اجرا می‌شود و شخصیت‌هایی مثل ململ نیز به مشهد می‌آیند و مداحان برجسته کشوری مثل محمدحسین پویانفر، عیدالرضا هلالی، امیر کرمانشاهی و احمد واعظی نیز حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاالله مردم مشهد به خاطر شادی دل حضرزت زهرا(س) در این جشن حضور پیدا کنند تا خاری در چشم دشمنان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.