شرکت نفت و گاز طبیعی هند (ONGC) قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، یک تریلیون روپیه معادل ۱۲.۱ میلیارد دلار در پروژه‌های سبز سرمایه‌گذاری کند.

سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیاردی غول اکتشاف نفت هند در انرژی سبز

به گزارش قدس آنلاین، شرکت حفاری دولتی ONGC که بیش از نیمی از نفت و گاز هند را تولید می‌کند، قصد دارد دارایی‌های تجدیدپذیر خود را از ۱۸۹ مگاوات در پایان ماه مارس، به ۱۰ هزار مگاوات تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد. آرون کومار سینگ، رئیس این شرکت با بیان این مطلب، گفت: این شرکت همچنین به استفاده از انرژی پاک برای تولید آمونیاک و فناوری‌های دیگری که می‌توانند تولید ۲۴ ساعته داشته باشند، متمرکز خواهد شد.

سینگ اظهار کرد: هند تا سال ۲۰۴۰ همچنان شاهد رشد تقاضا برای سوخت فسیلی خواهد بود اما همزمان، تلاش‌ها برای انرژی سبز را مضاعف می‌کند. ما باید این اقدام را انجام دهیم تا هر دو جهان بتوانند کنار یکدیگر وجود داشته باشند.

شرکت ONGC با اعلام این تصمیم، به شرکت‌هایی نظیر ایندین اویل و ریلاینس اینداستریز می‌پیوندد که سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در انرژی عاری از کربن را اعلام کرده‌اند.

سینگ اعلام کرد این شرکت تلاش خواهد کرد آلایندگی مستقیم را تا سال ۲۰۳۸ به صفر برساند اما این شامل آلودگی مربوط به نفت و گازی که مستقیم می‌فروشد، نخواهد بود.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، برای رسیدن این کشور به سطح کربن خنثی تا سال ۲۰۷۰ هدف گذاری کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت قصد توقف سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی ندارد. برنامه هزینه سرمایه ۳۰۱.۲۵ میلیارد روپیه‌ای این شرکت در سال مالی جاری، تقریبا به اکتشاف و توسعه بلوک‌های نفت و گاز اختصاص یافته است. شرکت ONGC Videsh در نظر دارد برای بلوکهایی در گویان پیشنهاد دهد و فرصت‌های خرید در آفریقا و آمریکای لاتین را سبک و سنگین می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.