در شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان نخستین انجمن دوستی «تاجیکستان-چین-روسیه» برگزار شد.

برگزاری نخستین انجمن دوستی تاجیکستان-چین-روسیه

به گزارش قدس آنلاین، نخستین انجمن دوستی «تاجیکستان-چین-روسیه» با هدف بررسی نقش دیپلماسی عمومی در تقویت روابط بین کشورها به میزبانی دانشگاه مشترک تاجیکی - روسی اسلاویانی برگزار شد.

در این انجمن «سمیون گریگوریف» سفیر روسیه، «جی شومین» سفیر چین، «خیرالله سعدالله‌اف» رئیس انجمن دوستی و روابط فرهنگی تاجیکستان با کشورهای خارجی، «ولادیمیر پولوزکوف» دبیرکل انجمن همکاری‌های بین‌المللی روسیه و «میخائیل کوناروفسکی» پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات بین‌المللی دانشگاه دولتی روابط بین‌الملل مسکو وابسته به وزارت امور خارجه روسیه شرکت و سخنرانی کردند.

همچنین در این برنامه «یان دونا» معاون انجمن دوستی چین با کشورهای خارجی و «ژینگ وی» دبیرکل کمیته چینی حسن همجواری، دوستی و تعاملات سازمان همکاری‌های شانگهای به صورت ویدیوکنفرانس سخنرانی کردند.

همه شرکت‌کنندگان از برگزاری نخستین انجمن سه‌جانبه استقبال کرده و نقش دیپلماسی عمومی در کمک به تحکیم و گسترش دوستی و تعاملات میان کشورها و ملت‌ها را برجسته دانستند.  

همچنین بر ضرورت نقش‌آفرینی فعال نهادهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی جوامع این سه کشور در جهت حفظ ارزش‌ها و منافع مشترک تاکید کردند.

در پایان این انجمن مراسم اهدای لوح تقدیر انجمن دوستی و روابط فرهنگی تاجیکستان با کشورهای خارجی به دانشگاه مشترک تاجیکی - روسی اسلاویانی و مؤسسه کنفوسیوس وابسته به دانشگاه ملی تاجیکستان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.