مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: مهمانی بزرگ غدیر با برپایی ۱۵۰ موکب در روز شانزدهم تیرماه در خیابان شورای خرم‌آباد برگزار می‌شود.

برپایی ۱۵۰ موکب در قالب مهمانی بزرگ غدیر در خرم‌آباد

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه جشنواره چله انقلاب سال گذشته در ۲۲۱ مسجد و ۱۷۶ پایگاه مقاومت بسیج مساجد و در قالب ۷۷ گروه و ۳۱۹ محله با حضور بیش از ۱۶ هزار نفر برگزار شد، عنوان کرد: همچنین در ماه رمضان امسال ۶ هزار و ۶۳۸ برنامه قرآنی در لرستان اجرا شد.

وی همچنین از برگزاری مهمانی بزرگ غدیر در ۱۶ تیر خبر داد و گفت: امسال همزمان با عید غدیرخم جشن‌های مهمانی مختلفی از جمله مهمانی بزرگ در خیابان شورای خرم‌آباد در قالب ۱۵۰ موکب برپا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ روحانی در قالب طرح امین در مدارس و بیش از ۲۰۰ نفر در قالب طرح هجرت در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۲۴۰ خانه عالِم در لرستان فعالیت دارند و در حال حاضر نیاز به خانه عالم جدید نداریم.

قدرتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به اظهار نظر برخی از اعضا شورای شهر خرم‌آباد در خصوص ساماندهی مداحان، توضیح داد: البته موضوع مربوط به ترحیم خوان مراسم متوفی و نه مداحان است، متاسفانه ظرف سال‌های گذشته شاهد بدعت‌هایی از سوی این افراد بودیم که اعتراض شهروندان را به دنبال داشت.

وی بیان کرد: علاوه بر این در این حوزه ما شاهد گسترش رانت خواران و ویژه خواران در مراسم میت هستیم. به عنوان نمونه یکی از این آقایان (ترحیم خوان) در یک مراسم یازده میلیون دریافت کرده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ما موضوع را با نماینده ولی فقیه در استان مطرح کردیم، پس از آن در شورای فرهنگ عمومی این مسأله مطرح و ساماندهی این افراد تبدیل به قانون شد.

به گفته قدرتی قرار شد، کانون مداحان در این قضیه ورود کند تا با تعیین تعرفه متعارف، جلوی بدعت‌ها و مبالغ غیر متعارف گرفته شود.

وی ادامه داد: دوستان گفتند، موضوع در شورای شهر هم مطرح شود، که اتفاقا اعضا شورای شهر هم تاکید کردند که قانون است و باید تمکین کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: حالا اینکه اعضا شورای شهر صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند، من در شأن و جایگاه خود نمی‌بینم پاسخ دهم.

قدرتی تاکید کرد: ما در مقابل رانت خواران به ویژه در حوزه دین و مذهب محکم می‌ایستیم، اما عضو شورای شهر حق ندارد اینطور که بگوید نماینده مردم هستم در حالی که از رانت خوار حمایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.