دبیرکل سیکا در دیدار با امیرعبداللهیان از مشارکت فعال و همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف سیکا قدردانی کرد.

قدردانی از مشارکت فعال و همکاری‌های سازنده ایران در پیشبرد اهداف سیکا

به گزارش قدس آنلاین، «غیرت ساریبای» دبیرکل سیکا امروز (سه‌شنبه) نهم خرداد ماه با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار غیرت ساریبای دبیرکل تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا ( سیکا)، از تلاش‌ها و نقش فعال و مثبت کشور قزاقستان به عنوان رئیس دوره‌ای سیکا قدردانی و تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه و تقویت کارآمدی سیکا را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه بر فلسفه وجودی این کنفرانس به عنوان یک تشکل مهم راهبردی در زمینه بسترسازی ارتقای امنیت، صلح و همکاری در آسیا تأکید کرد و ترغیب بیشتر کشورها برای عضویت در سیکا از طریق همکاری فراگیر و منفعت محور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی  فرهنگی و دیگر عرصه‌ها را خواستار شد.

امیرعبداللهیان در ادامه از ارتقای سیکا به یک سازمان منطقه‌ای بین‌المللی حمایت و بر ضرورت توجه به شرایط گذار در عرصه سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی در تدوین برنامه کاری آتی سیکا تأکید کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار حضور نامیمون رژیم صهیونیستی در سیکا و نقش مخرب و غیرسازنده آن در فعالیت‌های سیکا را متذکر شد.

ساریبای نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های سیکا شامل طرح‌های در دست اجرا و آینده آن، از مشارکت فعال و همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف سیکا قدردانی کرد.

وی همچنین در خصوص برخی موضوعات اصلی دستورکار سیکا با وزیر امور خارجه تبادل نظر کرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.