وزارت امور خارجه انگلیس بعد از یک هفته تاخیر، مخالفت خود را با تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای بازگشت شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیستی به شهرک تخلیه شده حومش اعلام کرد.

واکنش دیرهنگام انگلیس به اسکان صهیونیست‌ها در شهرک حومش

به گزارش قدس آنلاین در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است: «اسرائیل باید به تعهدات اخیر در عقبه و شرم الشیخ احترام بگذارد و نسبت به تعهداتی که در سال ۲۰۰۴ پذیرفته و امضا کرده است، پایبند باشد.»

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نیز پیشتر با صدور بیانیه‌هایی مخالفت خود را با اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اعلام کرده‌اند. در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی راه حل موسوم به تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل را به نابودی کشانده و موجب تشدید تنش‌ها خواهد شد.

اتحادیه اروپا نیز طی بیانیه‌ای از آواره شدن ده‌ها فلسطینی دیگر از جمله زنان و کودکان «در نتیجه حملات مکرر شهرک نشینان» صهیونیستی به کرانه باختری ابراز وحشت و اقدامات صورت گرفته را محکوم کرده است. در این بیانیه از رژیم صهییونیستی خواسته شده تا نسبت به جنایات صورت گرفته پاسخگو باشد.

این درحالیست که کابینه رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته پیش رسما با بازگشت شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به شهرک تخلیه شده حومش در حدفاصل جنین و نابلس موافقت کرد.

"یهودا فاکس" فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی با صدور حکمی رسما با بازگشت صهیونیست ها به این شهرک که سال‌هاست تخلیه شده، موافقت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی سال ۲۰۰۵ در چارچوب طرح عقب نشینی آریل شارون از نوار غزه سال ها پس از انتفاضه الاقصی، شهرک حومش را تخلیه کرد.

به موجب حکم صادر شده، شهرک نشینان صهیونیست اجازه دارند به شهرک تخلیه شده حومش که در نزدیکی روستاهای برقه، سیله الظهر و سبسطیه واقع شده، بازگردند.

شهرک نشینان اشغالگر صهیونیستی چند ماه پیش پس از بازگشت به این شهرک تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، چندین روستای فلسطینی را در این منطقه مورد حمله قرار دادند.

پس از بازگشت نتانیاهو به قدرت و تشکیل دولت جدید با ائتلاف با احزاب تندرو دینی، قرار بر این شد که رسما اجازه بازگشت صهیونیست ها به شهرک های پراکنده و غیرقانونی در کرانه باختری داده شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.