دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی بر ضرورت دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران یمن تاکید کرد.

تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران یمن

به گزارش قدس آنلاین جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در مقر دبیرخانه کل این شورا در ریاض با «پیتر سمنبی» فرستاده ویژه سوئد به یمن درباره بحران این کشور گفت‌وگو کرد.

البدیوی در این دیدار بر اهمیت پیشبرد راه حل مسالمت آمیز و یافتن زمینه‌ای قوی برای راه اندازی مسیر سیاسی میان تمامی طرف‌های یمنی و حمایت از راه حل سیاسی در این کشور تاکید کرد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین بر لزوم ادامه تلاش‌ها برای یافتن راه حل سیاسی برای درگیری در یمن و حمایت از تلاش‌های ملت یمن در راستای ترسیم یک نقشه راه برای آینده و بازگرداندن ثبات، توسعه و رفاه به این کشور تاکید کرد.

در این دیدار همچنین بر موضع قاطع شورای همکاری خلیج فارس در قبال پایان دادن به بحران یمن با دستیابی به راه حلی سیاسی برای آن مطابق با قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت تاکید شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات متحده عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که نتایجی برای این ائتلاف نداشت.

بیش از هشت سال است که یمن شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف که برای بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن تلاش کرده‌اند، بوده که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بر اساس توصیف سازمان ملل به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.