سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ذهن مان را روی بازی با پرسپولیس گذاشتیم تا قهرمان شویم.

ساپینتو: ذهن و قلب استقلال آماده قهرمانی است/ بازیکنانم دعا می‌کردند دوباره با پرسپولیس بازی کنند

به گزارش قدس آنلاین، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از مسابقه با پرسپولیس در فینال جام حذفی در خصوص اینکه مشکلات مالی ممکن است روی بازیکنان تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: امیدوارم اینطور نباشد. حدود ۷-۸ ماه است که حقوقم را دریافت نکرده ام و قول هایی هم داده شده است اما تا الان کسی پولی دریافت نکرده است. سخت است که بخواهیم روی کارمان تمرکز کنیم و خیلی خسته ایم اما ذهن مان را روی این بازی آخر گذاشته ایم تا فینال را ببریم.

* استقلال استحقاق قهرمانی را دارد

وی گفت:‌ با تمام قدرت‌مان جلو می‌رویم ما استحقاقش را داریم. با وجود همه سختی‌ها برایش جنگیده‌ایم و استحقاق داریم با قهرمانی فصل را تمام کنیم. احترام بسیار زیادی برای بازیکنان پرسپولیس قائل هستیم. بازیکنان فوق‌العاده خوب و با تجربه‌ای هستند اما به ظرفیت‌های خودمان هم ایمان داریم. به خودمان و روحیه تیمی باور داریم. بنابراین فردا می‌تواند برای ما باشد. 

*در دربی رفت ما باید برنده می شدیم

سرمربی استقلال در مورد اینکه در دربی اخیر استقلال بازنده شد و نتوانستند کاری که مقابل دیگر تیم‌ها انجام می‌دهد مقابل پرسپولیس انجام دهد، عنوان کرد: حتی آنها هم مقابل ما همین شرایط را داشتند. فکر می‌کنید آنها مستحق بودند که ما را ببرند؟ من با شما موافقم که هیچکدام استحقاق برد را نداشتند. در دربی رفت ما باید برنده می‌شدیم. دو گل به پرسپولیس زدیم اما در بازی دوم هیچکس استحقاق برد نداشت. من به نظر همه احترام می‌گذاریم و مساوی نتیجه عادلانه‌ای بود. طبیعتاً ما روی پرسپولیس مطالعه کرده‌ایم. همانطور که آنها این کار را کرده‌اند. فیلم بازی آخر را با پرسپولیس دوباره دیده‌ایم. از آن زمان تا الان چیز خاصی را تغییر نداده‌اند، سیستم و بازیکنان‌شان را همان پویایی قبلی خود را دارند ولی در عین حال این هم درست است که در دربی آخر ما بازیکنان کلیدی‌مان مصدومیت‌های کوچکی داشتند و در آن بازی خیلی روحیه خوبی نداشتند. از نظر ذهنی و بدنی خیلی سرحال و شاداب نبودند.

ساپینتو: ذهن و قلب استقلال آماده قهرمانی است/ بازیکنانم دعا می‌کردند دوباره با پرسپولیس بازی کنند

*احساس می کنم شرایط مان خیلی بهتر و فوق العاده است

ساپینتو افزود: به خاطر همین دلایلی که همکار شما گفت و اتفاقاتی که در این چند ماه در  تیم ما گذشت اما اکنون احساس می‌کنم شرایط‌مان خیلی بهتر است. خیلی بیشتر برای دربی آماده‌ایم، در همه زمینه‌ها تهاجمی و دفاعی، تنها چیزی که من می‌خواهم این است که همه استعدادشان را در زمین بیاورند، همانطور که در بازی‌های آخر فصل نشان دادیم. مثل بازی تراکتور، مس، همچنین مقابل نساجی فوق‌العاده بازی کردیم. در شرایط خوبی هستیم و باید از شرایط فوق‌العاده‌مان استفاده کنیم. باید همه چیزمان را در این فینال بگذاریم. همه شور و علاقه و شخصیتی که داریم و قلب‌مان را بگذاریم. باید طوری این دربی را بازی کنیم که انگار آخرین بازی عمرمان است و من تیمم را اینطوری احساس می‌کنم آنها منتظر این بازی هستند. 

* در ایران نمی‌توانید خیلی با رمز و راز کارتان را انجام دهید 

وی در مورد اینکه چه انتظاری می‌توانیم از استقلال داشته باشیم، گفت: می‌توانید انتظار داشته باشید که ما با استراتژی بازی کنیم ولی در ایران نمی‌توانید خیلی با رمز و راز کارمان را انجام بدهیم چون همه ، همه چیز را می‌دانند. هر وقت می‌خواهم در تمرین تیم استراتژی بگذارم خیلی‌ها عکس و فیلم می‌گیرند. از پنجره‌های مقابل خیلی‌ها می‌توانند تمرین ما را ببینند و ما نمی‌توانیم چنین کاری کنیم. سعی کردم خیلی تلاش کنیم و خودمان را خوب آماده کنیم که سعی کنیم پرسپولیس را غافلگیر کنیم چون آنها هم تیم خوبی دارند و ما هم باید یکسری از چیزهای‌مان را بهتر کنیم تا آنها را شکست دهیم. 

* نظرم با گل محمدی کاملا متفاوت است

سرمربی استقلال در مورد اینکه این باشگاه خواهان حضور داور خارجی یا علیرضا فغانی در این بازی بوده‌اند، عنوان کرد: من به نظر همه احترام می‌گذاریم ولی نظر من با نظر ایشان(سرمربی پرسپولیس) کاملاً متفاوت است. چون اگر داوران در این فصل اشتباه تأثیرگذار نداشتند ما قهرمان بودیم همه این را در ایران می‌دانند حتی در دربی. بازی صفر بر صفر بود اگر آن پنالتی را برای ما می‌گرفتند وضع فرق می‌کرد اما آن داور پنالتی نگرفت و اگر سرمربی حریف گفته آن صحنه پنالتی نبود دقیقاً شبیه همان صحنه را در بازی با گل‌گهر برای این تیم پنالتی گرفتند، دقیقاً همان صحنه بود. چگونه است آنجا یک پنالتی را علیه‌ این تیم نگرفتند اما یک پنالتی به سود این تیم گرفتند. من در کارم بسیار جدی هستم و به همه احترام می‌گذارم. ما این اشتباهات را یادمان نمی‌رود ولی داریم مقابل آنها می‌جنگیم. من هیچ چیز برای خودم نمی‌خواهم فقط یک داور منصف می‌خواهم که منصفانه قضاوت کند. فقط می‌خواهم داور عملکرد خوبی داشته باشد حتی اگر بازنده شویم و به داور بگویم هیچ مشکلی نداشتید و خوب قضاوت کردید. ولی در بیشتر بازی‌ها داور این فرصت را به من نداد که بروم از او تشکر کنم و بگویم تو خیلی قضاوت کردید. این قهرمانی را از ما گرفتند و همه هم این را می‌دانند با اشتباهات‌شان. 

*به بازیکنان گفتم به داور برای قضاوتش کمک کنند

ساپینتو ادامه داد: داور بازی فردا یک داور با تجربه است که ۱۰ سال سابقه دارد. شنیدم که این فصل برای ما و پرسپولیس قضاوت نکرده است ولی امیدوارم فردا خیلی ریلکس باشد، احساس فشار نداشته باشد، از بازی لذت ببرد. به بازیکنانم هم گفته‌ام که به داور کمک کنند تا او کارش را خوب انجام بدهد. ولی آن مسائلی را هم که گفتم در این فصل برای ما افتاد فراموش نمی‌کنیم.

*تماشاگران حرکت بیرانوند را فراموش نکنند

وی درباره بیرانوند گفت: من همینطور به دروازه بان حریف احترام می‌گذاریم. احساس خوبی به او دارم کامل دروازه‌بان حریف مورد احترام من است اما بازیکنان ما، هواداران ما، کاری که بعد از دربی او برگشت انجام داد را فراموش نمی‌کنند. ما باید به هم احترام بگذاریم. چه ببریم چه ببازیم باید به هم احترام بگذاریم ولی این مدل تحریک‌ کردن‌ها برای فوتبال خوب نیست. علیرضا گلر خوبی است برایش احترام قائلم اما از کاری که کرد خوشم نیامد و من یادم نمی‌رود و امیدوارم فردا تماشاگران‌مان هم یادشان نرود. 

ساپینتو: ذهن و قلب استقلال آماده قهرمانی است/ بازیکنانم دعا می‌کردند دوباره با پرسپولیس بازی کنند

*ترجیح می‌دهم در زمین صحبت کنم

وی در مورد اینکه بیرانوند گفته ساپینتو نگران نباشد هر تیمی که بهتر باشد برنده دربی خواهد شد، گفت: من به نظر و عقیده همه احترام می‌گذارم. ترجیح می‌دهم در زمین صحبت کنم. 

*بازیکنانم دعا می‌کردند تا دوباره با پرسپولیس بازی کنند

سرمربی استقلال در مورد اینکه بعد از برد دربی بازیکنان پرسپولیس صحبت‌هایی در میکسدزون کردند که بازیکنان استقلال خوش‌شان نیامد و احتمال دارد که آنها در زمین به خاطر آن صحبت‌ها انتقام بگیرند، عنوان کرد: بازیکنان من دعا می‌کردند که دوباره مقابل پرسپولیس بازی کنیم، همه ما. فقط می‌خواستیم مقابل پرسپولیس بازی کنیم. ما منتظر این بازی بودیم. قبل از اینکه آنها مقابل هوادار بازی کنند ما منتظر بودیم با آنها بازی کنیم. حالا دیگر خودتان تصور کنید.

*فقط می‌خواهم فردا برنده شویم

ساپینتو در مورد اینکه در صورت برنده شدن پرسپولیس این تیم یک سوپرجام هم خواهد بود این مسئله چقدر به شما و تیم‌تان انگیزه می‌دهد، اظهار داشت: من فقط فردا می‌خواهم برنده شویم تا ببینیم بعدش چه می‌شود، بازی به بازی پیش می‌رویم. 

*این جنگ نیست و باید به هم احترام بگذاریم

وی در مورد اینکه شکست خوردن پرسپولیس و گرفتن یک جام یا انتقام از یک مربی ایرانی که شما را برده است، کدامیک بهتر است، گفت: برای من هیچ موضوعی شخصی نیست. این یک بازی است و ما به هم احترام می‌گذاریم. همه دارند سخت برای کارشان می‌جنگند اما این جنگ نیست و ما باید به هم احترام بگذاریم. باید با احساسات و هیجانات‌مان بازی کنیم اما خودمان را هم کنترل کنیم. ولی برای من مهم‌ترین چیز در زندگی بردن است. بردن برای من یعنی همه چیز.

سرمربی استقلال در مورد  اینکه ممکن است راجع‌به آینده کاری خود در باشگاه استقلال صحبت کنید، گفت: فقط راجع‌به بازی سؤال بپرسید. 

*هیچ وقت کسی را رها نمی‌کنیم

ساپینتو در پاسخ به خبرنگاری که گفت من به عنوان یک هوادار پرسپولیس می‌خواستم از شما قدردانی داشته باشم چون مربیان پرتغالی مربیانی متعهد هستند. پیش از شما آقای کی‌روش مربی خودتان را دیدیم، الان هم خودتان، چه عاملی باعث می‌شود که مربیان پرتغالی اینگونه رفتار کنند حتی در سخت‌ترین شرایط پشت بازیکنان و تیم‌شان بمانند، اظهار داشت: این چیزی است که ما یاد گرفته‌ایم و فرهنگ‌مان است. هیچ وقت کسی را رها نکنیم. ما رهبر تیم‌مان هستیم. بعضی وقت‌ها نمی‌گذارند کارتان را انجام بدهید چون می‌خواهند اخراج‌تان کنند ولی بعضی وقت‌ها می‌خواهیم بمانیم اما چیزی نیست که کمک‌مان کند. اما تیم، من را ساپورت کرد همانگونه که من تیم را ساپورت کردم و احساس می‌کنم اگر بچه‌ها را تنها بگذاریم همه چیز ۱۰ برابر بدتر خواهد شد. مطمئنم شاید در لیگ دهم می‌شدیم صد درصد مطمئنم دهم می‌شدیم و به فینال جام حذفی هم نمی‌رسیدیم. ما با هم یک خانواده تشکیل دادیم و به ظرفیت‌های خودمان ایمان داریم. من به باشگاه و هواداران‌مان احترام می‌گذارم. ما برای خانواده‌مان و برای هواداران‌مان بازی می‌کنیم. چون ما آدم‌های با شخصیت و خوب داریم. حرفه‌ای هستند و هیچ وقت تسلیم نمی‌شویم و همیشه می‌جنگیم.

* از من پرسیدید چرا ارسلان را در دربی قبل در ترکیب قرار ندادم؟

وی در مورد اینکه خیلی‌ها اعتقاد داشت در بازی و دربی گذشته شما باید از ارسلان مطهری در خط حمله استفاده می‌کردید اما از پیمان بابایی استفاده کردید و فردا هم از این بازیکن استفاده خواهید کرد؟، عنوان کرد: طبیعی است آن کاری را که می‌خواهم انجام بدهم الان نمی‌گویم. من به عقیده و نظر همه احترام می‌گذارم ولی می‌خواهم یک چیز به شما بگویم. از من پرسیدید که چرا ارسلان را در بازی قبل نگذاشتم؟ ولی نپرسیدید. اگر می‌پرسیدید اگر بخواهم جواب می‌دهم اما هیچکس نپرسید چرا ارسلان بازی نکرد. 

ساپینتو در مورد اینکه الان از شما این سؤال را می‌پرسیم، گفت: الان نه، ولی بعد از بازی می‌توانید بپرسید. ارسلان اصلاً در بازی قبلی بازی نکرد چون صددرصد آماده نبود و ما با هم تصمیم گرفتیم که در نیمه دوم از او استفاده کنیم و من نباید همیشه همه چیز را توضیح بدهم. ولی ما به خاطر اینکه ارسلان فیکس نبود نبردیم، همانطور که در بازی قبلی بدون ارسلان هم برنده شدیم. باید همه چیز را مدنظر داشته باشیم. 

ساپینتو: ذهن و قلب استقلال آماده قهرمانی است/ بازیکنانم دعا می‌کردند دوباره با پرسپولیس بازی کنند

*چه ببریم، چه نبریم من برای همه چیز آماده‌ام

وی در مورد اینکه خیلی از پیشکسوتان از شما تعریف و تمجید کرده‌اند و حتی خواستار تمدید قرارداد پنج ساله شما با باشگاه‌ شده‌اند و اگر شما برنده نشوید فکر می‌کنید بعد از بازی چه رفتاری با شما خواهند کرد و چه صحبت‌هایی در مورد شما  انجام می‌دهند، اظهار داشت: چه ببریم، چه نبریم من برای همه چیز آماده‌ام و بسیار اعتماد به نفس دارم، به تیم‌مان و کاری که انجام می‌دهیم. ما یک فصل فوق‌العاده را داشتیم. اگر بخواهند برای آینده یک مربی با یک بازی تصمیم بگیرند و اینکه چون بعضی چیزها خوب بوده و بعضی چیزها خوب نبوده است به ذهینت باشگاه برمی‌گردد؛ اما من کاملاً روی تیم متمرکز هستم و تمام تمرکزم به بازی فینال است اول باید بازی فردا را ببریم بعد از آن زمان داریم که راجع‌به بقیه چیزها صحبت کنیم.

*درباره یامگا و غلامی فردا تست نهایی می‌گیریم

سرمربی استقلال در مورد اینکه فصلی پرفراز و نشیب را سپری کرده و در مورد مصدومیت یامگا و همچنین عارف غلامی و ابوالفضل جلالی صحبت کنید، گفت: ما فردا سعی می‌کنیم تست نهایی را از آنها داشته باشیم فردا صبح تست می‌گیریم ببینم می‌توانند هر دو بازیکن بازی کنند یا نه. در مورد ابوالفضل هم چیز زیاد مهمی نبود.

*چیزی درباره لیست نمی‌دانم

ساپینتو در مورد اینکه گفته می‌شود به خاطر آن استوری که گذاشت و پاک کرد از لیست کنار گذاشته شده، گفت: من چیزی راجع به لیست نمی‌دانم. 

*تیم من و دروازه بان من ۱۰۰ درصد آماده بازی هستند

وی در مورد  اینکه گل‌محمدی گفته بیرانوند دروازه‌بان خوبی است و ما مشکلی بابت ضربات پنالتی نخواهیم داشت، عنوان کرد: بله، تیم من، دروازه‌بان من، همه صددرصد با اعتماد به نفس برای بازی فردا آماده هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.