رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه گفت: به طور غالب حدود ۶۰ درصد سیب‌زمینی منطقه رخ به خارج از بخش و به کارخانه های چیپس سازی استان صادر می شود و بقیه به مصرف داخلی شهرستان می‌رسد.

۶۰ درصد سیب‌زمینی منطقه رخ به کارخانه های چیپس سازی خراسان رضوی صادر می شود

به گزارش قدس خراسان، سیدمحمد نجفی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۳۵ هزار تن محصول از این منطقه برداشت شود، اظهارکرد: کشت سیب‌زمینی در این منطقه امسال به خاطر کمبود بارش از اواسط اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ماه جاری ادامه دارد و زمان برداشت محصول نیز، اواخر شهریور ماه است.

رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه ارقام کشت شده در این بخش را شامل: اگریا، سانته، فونتانه، پیکاسو، جلی، آریندا و ساگیتا عنوان کرد.

وی افزود: استفاده از ارقام اصلاح شده با درجه بذری بالا، افزایش ماده آلی خاک و کودهای شیمیایی و ریزمغذی، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها، کنترل علف‌های هرز، رعایت عملیات به زراعی از جمله اجرای بیش از ۹۵ درصدی آبیاری تحت فشار و قطره‌ای و نیز تغذیه تکمیلی باعث شده مزارع این منطقه از نظر کمیت و کیفیت تولید در وضعیت بسیار مناسبی قرار گیرد.

نجفی با بیان این که این منطقه بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۲۰ هزار هکتار آن آبی و بقیه دیم هستند افزود: بخش رخ با ۵۲ روستا، حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی و دامداری بخش اصلی اشتغال مردم این منطقه را تشکیل می دهد.

رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه این بخش را از عمده‌ترین مناطق کشت محصول سیب‌زمینی بذری شهرستان تربت‌حیدریه برشمرد و گفت: این منطقه تامین کننده قسمتی از سیب‌زمینی بذری استان خراسان رضوی و چند استان دیگر کشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.