استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵۰ درصد پست‌های سازمانی استان بلاتصدی است و در دستگاه‌های اجرایی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

۵۰ درصد پست‌های سازمانی در خراسان جنوبی بلاتصدی است

به گزارش قدس انلاین، جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان خراسان جنوبی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری‌های لازم را درخصوص پیگیری جذب نیروی انسانی داشته باشند ما هم از مرکز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا بخشی از مشکلات استان در این زمینه رفع شود.

وی با تاکید بر جذب نیروی‌های خدماتی شرکتی در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر مسئولان استان از مرکز به گونه‌ای باشد که حداق ۶۵ درصد پست‌های سازمانی استان پر شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی، استانی کم‌برخوردار است و در زمینه سرمایه انسانی هم کمبود داریم لذا برای جذب سرمایه‌های انسانی تعهد مطلق از نیرو گرفته شود تا در مکان اولیه که به کارگیری شده‌اند، ماندگار شوند.

وی با اشاره به برگزاری مجمع استانداران سراسر کشور در اول خرداد ماه گفت: سطح حقوق کارکنان وزارت کشور پایین است و استاندار خراسان جنوبی تنها استانی بود که این موضوع را در مجمع استانداران مطرح کرد.

قناعت اظهار داشت: در سفر هفته گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی هم موضوع حقوق کارکنان وزارت کشور و برخی دستگاه‌ها مطرح شد تا تغییر در میزان و مبنای حقوقی کارکنان وزارت کشور و سایر دستگاه‌هایی که این مشکل را دارند، صورت گیرد.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه و برنامه سنواتی، موضوع رشد اقتصادی مورد توجه جدی دولت و مجلس شورای اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشد سرمایه‌گذاری و بهره‌وری ۲ پایه رشد اقتصادی است گفت: یکی از موضوعات جدی ما در پیگیری‌های مختلف، رشد سرمایه‌گذاری در راستای توسعه استان است و در این خصوص رایزنی‌ها با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به صورت مستمر دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: رشد سرمایه‌گذاری مورد تاکید جدی است و مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم این موضوع را در دستورکار جدی خود قرار دهند.

قناعت افزود: براساس گزارش سیمای بهره‌وری ایران ۱۴۰۱ که توسط سازمان ملی بهره‌وری منتشر شده و طبق ارزیابی صورت گرفته در سـال گذشته خراسـان جنوبـی در اجرای بند (و) تبصره (۱۸) قانون بودجه کل کشور و اهتمام در استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان، رتبه چهارم را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

وی گفت: امسال هم مقوله بهره‌وری توسط دستگاه‌های اجرایی با جدیت دنبال شود تا در سال آینده نیز شاهد حفظ و ارتقای رتبه استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی از برگزاری هجدهمین جشنواره شهید رجایی در سال جاری خبر داد و گفت: جلسات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره با محوریت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری و دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شود.

وی بیان کرد: ارزیابی شهرداری‌ها در جشنواره شهید رجایی نیز در دستور کار قرار گیرد تا شاهد ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر آنها باشیم.

قناعت افزود: تبدیل وضعیت ایثارگران یک تکلیف قانونی است و هیچ دستگاهی نمی‌تواند از آن سر باز بزند لذا انتظار است در یک یا ۲ ماه آینده شاهد تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی به صورت کامل باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.