بانوی پیر از موضع خود برای ایجاد سوپرلیگ عقب‌نشینی نکرده است و همچنان خطر حذف از رقابت‌های اروپایی این باشگاه را تهدید می‌کند

خطر حذف یوونتوس از رقابت‌های اروپایی؛ حکم دادگاه تا اواسط ژوئن اعلام می‌شود

یوفا خواستار تصمیم‌گیری در مورد امکان حذف یوونتوس از رقابت‌های اروپایی است و انتظار می‌رود حکم نهایی تا اواسط ژوئن( اواخر خرداد) اعلام شود.

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، در حالی که پرونده تخلف یوونتوس در ایتالیا بسته شده است، اکنون زمان آن رسیده که سرنوشت بیانکونری در رقابت‌های اروپایی نیز مشخص شود. تکلیف حضور یوونتوس در لیگ کنفرانس یا لیگ اروپا در آخرین هفته فصل ۲۳-۲۰۲۲ مشخص می‌شود و پس از آن این باشگاه باید منتظر حکم یوفا باشد.

در حال حاضر پرونده باشگاه یوونتوس در نیون به دلیل نقض قوانین فیرپلی مالی در حال بررسی است. توافقنامه‌ای که در سپتامبر ۲۰۲۲ امضا شده به بانوی پیر اجازه می‌داد به جای ۲۳ میلیون یورو، ۳.۵ میلیون جریمه بپردازد. هر چند از نظر یوفا توافق بر این مبنا بود که اگر قرار باشد این توافقنامه باطل شود، حذف از جام‌های قاره‌ای که حداقل برای یک فصل بود، همچنان ادامه خواهد داشت.

این حکم اولیه خواهد بود و پس از درخواست تجدیدنظر و سومین و آخرین دادخواست CAS، حکم نهایی صادر خواهد شد و تمام اینها به دلیل ضرب‌الاجل‌های فشرده خیلی سریع انجام می‌شود. نکته دیگری که در حکم نهایی تاثیر دارد و نباید آن را نادیده گرفت، این است که این باشگاه از پروژه سوپرلیگ انصراف نداده و در این مورد از دادگاه اتحادیه اروپا خواسته شده تا حکم قطعی خود را تا پایان تابستان اعلام کند.

اگر دادگاه نظر دادستان کل را تایید کند، این اتحادیه اروپا خواهد بود که یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا را از جام حذفی می‌کند و نه یوفا، چرا که نتیجه می‌گیرد، ایجاد سوپرلیگ با رقابت‌های موجود ناسازگار است. اما در حال حاضر هیچ تغییری در نظر باشگاه تورینی در مورد این موضوع حساس صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.