نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه حوزه های علمیه ستون فقرات جامعه است، گفت: حوزه های علمیه خنثی کننده نقشه های شیطان هستند.

حوزه های علمیه ستون فقرات جامعه است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار با مسئولان حوزه علمیه فاطمة الزهرا(س)، ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در این پایگاه فرهنگی و دینی و آموزشی گفت: حوزه های علمیه خواهران نقش موثری در فرهنگ سازی، تبیین فرهنگی دینی و اسلامی و همچنین تربیت دختران تراز اسلام دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) افزود: توسل به امام رضا(ع) بسیار کارساز است و فرهنگ رضوی باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امام رضا (ع) یک  گوهر با خیر و برکت در عالم است، ادامه داد: اصل کار نزدیک شدن و توسل جستن از ایشان است و طلاب علوم دینی باید با مطالعه سیره و منش اهل بیت(ع) علاوه بر حرکت در مسیر آنان به ترویج فرهنگ اهل بیت در جامعه نیز بپردازند.

این مقام ارشد هدف از حوزه های علمیه را نیز نزدیک شدن به ائمه اطهار(ع) دانست و بیان کرد: طلاب و روحانیان ادامه دهنده راه اهل بیت (ع) هستند و باید در این مسیر به درستی تلاش کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه بیان داشت: در بحث ثبت نام باید کار را با جدیت پیگیری کرد، باید با تبلیغات مخالفان و دشمنان با جدیت برخورد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: باید با همت بلند از این ظرفیت حداکثر استفاده را کنیم چرا که حوزه های علمیه خنثی کننده نقشه های شیطان هستند.

وی حوزه های علمیه را ستون فقرات جامعه دانست و خاطر نشان کرد: هدف ما باید رضای خدا باشد، اگر جز این هدف دیگری داشته باشیم نباید در حوزه حضور داشته باشیم.

این مقام ارشد استان در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: امام(ره) برای خدا قیام کرد، برای خدا به زندان رفت و سختی کشید و خداوند نیز با ماندگاری مکتب ایشان یاد و خاطره آن بزرگوار را زنده نگه داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.