هیئت عالی نظارت مجمع، صبح شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ در جلسه‌ای فوق‌العاده به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، از حیث عدم مغایرت با سیاست‌های کلی، رسیدگی می‌کند.

مجمع تشخیص مصلحت قانون انتخابات مجلس را بررسی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه هیئت عالی نظارت مجمع به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی، گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع در زمینه اصلاحات صورت‌گرفته از سوی مجلس شورای اسلامی برای رفع مغایرت‌های طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی با سیاست‌های کلی نظام، ارائه شد.

پیش از این در جلسه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ هیئت عالی نظارت مجمع، سه مورد ابهام و مغایرت با سیاست‌های کلی برای طرح بانک مرکزی به شورای نگهبان ارسال شده بود که در مجلس شورای اسلامی، مورد بررسی قرار گرفته است. از جمله اینکه در مجلس برای رفع ابهام از تعریف «رمز پول» اصلاحات لازم انجام شده است.

در این جلسه، پس از ارائه توضیحات از سوی حجت الاسلام محمدحسین بحرینی نماینده مجلس شورای اسلامی و نماینده بانک مرکزی درباره اصلاح تعریف «رمز پول»، اعضای هیئت عالی نظرات خود را ارائه و در نهایت، اصلاحات صورت گرفته در زمینه رفع ابهام اعلام شده، پذیرفته شد.

در ادامه جلسه، موضوع «ماده ۱۸طرح بانک مرکزی» (شورای فقهی) مطرح و پس از توضیحات نمایندگان مجلس و بانک مرکزی، اصلاح مجلس در صدر این ماده با موافقت همراه شد اما اعضای هیئت عالی نظارت، در زمینه کنترل «اقدامات اشخاص تحت نظارت» و «نظارت شورای فقهی بر مصوبات»، اصلاحات انجام‌شده را نپذیرفته و رای به باقی‌بودن مغایرت اعلام شده، دادند. در زمینه بند پ ماده ۷ با توجه به اصرار مجلس بر مصوبه خود، عدم اصلاح مغایرت منعکس‌شده، اعلام شد.

هیئت عالی نظارت مجمع، صبح شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ در جلسه‌ای فوق‌العاده به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، از حیث عدم مغایرت با سیاست‌های کلی، رسیدگی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.