سخنگوی ارتش چین با هشدار به ارتش آمریکا گفت که مراقب تحرکات هوایی و دریایی خود در منطقه باشد.

ارتش چین به پنتاگون: مراقب تحرکات هوایی و دریایی خود باشید

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه واکنش‌ها به ادعای آمریکا در زمینه پرواز ناامن یک فروند جنگنده چین مقابل یک هواپیمای تجسی آمریکا، سخنگوی ارتش چین گفت، ارتش آمریکا باید مراقب تحرکات نیروهای دریایی و هوایی خود در منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ارتش چین اعلام کرده که یک هواپیمای جاسوسی آمریکا در ۲۶ ماه مه (پنج خرداد) عمدا به منطقه آموزشی این کشور وارد شد و به طور جدی صلح و ثبات منطقه را تضعیف کرد.

سخنگوی فرماندهی جنوبی چین روز چهارشنبه گفت، در جریان تمرینات معمول در دریای چین جنوبی یک هواپیمای شناسایی «آر سی -۱۲۵» ارتش ایالات متحده به عمد وارد منطقه آموزشی چین شد.

این سخنگوی نظامی گفت: «به صراحت از آمریکا می‌خواهیم مراقب تحرکات نیروهای دریایی و هوایی خود در خط مقدم باشد، قوانین بین‌المللی و توافق‌های مربوطه را کاملا رعایت و از حوادث دریایی و هوایی جلوگیری کند.»

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز سه شنبه از رویارویی یک فروند جنگنده چین با یکی از هواپیماهای ایالات متحده بر فراز «دریای چین جنوبی» خبر داد.

پنتاگون مدعی شد که خلبان چینی مستقیما مقابل دماغه هواپیمای نیروی هوایی ایالات متحده پرواز کرد. پنتاگون اعلام کرد که خلبان جنگنده چینی حین رهگیری هواپیمای ایالات متحده بر فراز دریای چین جنوبی در ۲۶ مه (جمعه پنج خرداد) حرکت غیر ضروری تهاجمی انجام داد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز چهارشنبه در نشست خبری گفت که چین هر اقداماتی که لازم می‌داند را برای حفاظت از حاکمیت خود انجام می‌دهد. مائو گفت که ایالات متحده باید فورا این اقدامات تحریک کننده خطرناک را متوقف کند.

هواپیماها و کشتی‌های نظامی آمریکا به طور منظم در سراسر این منطقه عملیات‌های جاسوسی انجام می‌دهند و این گونه تحرکات موجب اشتباهات محاسباتی می‌شود.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.