فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ایران اسلامی در جهان می درخشد و هیچ قدرتی توان رویارویی با ما را ندارد و کشور ما بر استوانه های خون شهدا تا ابد باقی است.

فرمانده کل سپاه: ایران بر استوانه‌های خون شهدا تا ابد باقی است
به گزارش قدس خراسان، سردار سرلشکر حسین سلامی روز پنجشنبه در اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید دیار سربداران در سبزوار اظهار کرد: دشمن ۴۵ سال است که در حال جنگ با نظام جمهوری اسلامی است اما در برابر مقاومت و عظمت ملت ایران زانو زده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به برکت صبر و مقاومت ملت رشید ایران، دشمنان در هیچ جدال و نبردی با جمهوری اسلامی موفق نبوده اند.

وی افزود: امروز استخوان های دشمنان خرد و دچار پوکی استخوان شده اند، عقب نشسته مسیر را گم کرده، سرگردان و حیران هستند و با نگاه کردن به صورت آنها نشانه های افسردگی و شکست را می توان مشاهده کرد.

سلامی گفت: دشمن با وجود شکست های مداوم باز هم از توطئه های خود دست برنداشته است، خود را فریب داده و به آینده مبهم دلخوش کرده است اما بداند ملت ایران روشن و بیدار است و می‌داند چگونه از هویت، عزت، استقلال و آزادی و اسلام دفاع کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ملت ایران در مسیر مقاومت صبور است و سختی ها را طی می کند و تحمل سختی ها توسط ملت ایران، از نصرت و معجزات الهی است.

جمهوری اسلامی در قلب یک تهاجم جهانی روانی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قرار گرفته

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در قلب یک تهاجم جهانی روانی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قرار گرفته و این طراحی دنیای استکبار است تا ملت ایران را وادار به تسلیم کند.

سلامی گفت: ملت ایران به نصرت الهی و صبر مردم، تحریم اقتصادی و سِحر دشمنان را باطل کرده است در واقع این صبر، باطل السحر فتنه‌های فرهنگی، اقتصادی، روانی و سیاسی دشمن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ملت ایران به واسطه شهدای سربلند، به جهان نشان داد که شکست ناپذیراست، مردم این سرزمین اسطوره های بزرگ و سرزمین سرداران شهید سلیمانی، شوشتری و شهید باغانی و دیگر شهدای سرافراز سر در برابر دشمن خم نمی کنند.

وی تصریح کرد: امروز پژمردگی، ناتوانی و عجر به سرزمین های دشمن هجرت کرده و ترس، جهل، سستی و ناکامی در سرزمین‌های دشمن آشکار شده است.

سلامی گفت: تظاهرات چند صد هزار نفری طی چند ماه اخیر در سرزمین‌های اشغالی و ناتوانی صهیونیست‌ها در تامین امنیت دیده می‌شود و نیز مشکلات برخی کشورهای غربی، که روی اعصاب و روان ملت ایران راه می رفتند، نمایان شده، اما در مقابل درخشش و بیرق جمهوری اسلامی در جهان برافراشته تر شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن می خواهد نور خدا که جلوه گر در رخسار انقلاب اسلامی شده را خاموش کند، عزت و استقلال ما را بگیرد، آنها در پی تغییر نظام ها و تسخیر جهان اسلام هستند و ببینید که چه بلایی بر سر مردم مسلمان در کشورهای منطقه آورده اند.

وی تصریح کرد: دشمن با تحریم و فشار سیاسی، وارد شده و رسانه‌های خود را بسیج کرده تا با دروغ‌پراکنی، قلب و ذهن جوانان را تسخیر و نسل جوان را نسبت به ارزشهای اسلامی نماز، حجاب، عفت، پاکدامنی، طهارت و پاکی ضعیف کند و این رویای شیطانی دشمنان ماست.

سلامی گفت: شهدا با نثار خون خود اجازه ندادند دشمن به اهداف شوم خود نزدیک شود، خون بهای شهدا که ولی فقیه و نائب امام عصر (عج) را همچون نگین زیبای یک انگشتر در حلقه مهر خود گرفته اند امنیت، آزادگی، عزت، اقتدار، شرافت و کرامت ملت است.

هیچ قدرتی توان رویارویی با ما را ندارد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز ایران اسلامی در جهان می درخشد و هیچ قدرتی توان رویارویی با ما را ندارد و کشور ما بر استوانه های خون شهدا تا ابد باقی است.

وی گفت: کنگره و یادواره های شهدا، مجالسی سرشار از روحانیت، معنویت، اخلاص، عاطفه، خاطره، ایثار و حماسه است و حضور در جمع مردم وارسته، دلبسته خداوند و تجلیل‌گر شهدا توفیقی است که نصیب ما شده است.

سلامی افزود: زیباترین و دل انگیزترین واژه ها و عبارات را نایب امام عصر(عج) رهبر معظم انقلاب در توصیف شخصیت، منزلت، هویت و تاریخ و فرهنگ مردم سبزوار و نیشابور بیان فرمودند و از شهیدان، از ارزش ها، از حماسه ها و خاطرات ماندگار شهدا و مجاهدان این دیار سخن گفتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: هر جامعه و شهر و دیاری به واسطه عالمان، تاریخ و قهرمانانش شناخته می شود و سبزوار خود به تنهایی یک تاریخ است، نمادی از یک تمدن به نام اسلام است، سرزمینی که گوهر وجودی آن عالمان بافضیلت، فقها، ادبا و شاعران بزرگی همچون حکیم سبزواری و حمید سبزواری است.

وی افزود: حماسه سربداران، مردمانی که همواره در جستجوی سربلندی، آزادگی، اسلام و جاودانگی شخصیت خود بودند و تاریخ ماندگار و ۲ هزار شهید دیار مومن، انقلابی، متصل به غدیر و ریشه‌دار در تاریخ اسلام، شجره ولایت و شهادت بیانگر آن است.

سلامی ادامه داد: در این سرزمین، چشمه سار غیرت از خون یک جوان شهید تازه به خیل شهدا پیوسته جوشید و سبزوار را نماد غیرت کرد و آوازه سبزوار را در جهان گسترش داد، جوان رعنا، زیبارخسار و جوانمردی که روح و غیرت ابوالفضلی در وجودش موج می زد و در دفاع از حرمت و نوامیس مسلمانان به شهادت رسید و این شهر را تا عرش رفیع و بلندمرتبه کرد و افتخاری برای همه ایران شد.

پخش سخنان مقام معظم رهبری 

در این برنامه سخنان مقام‌معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران نیز پخش شد.

اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، سرود، سخنرانی، روایتگری، مرثیه‌سرایی و مداحی و تجلیل از خانواده‌های شهدای دیار سربداران برخی از برنامه های کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران است.

طی سالهای اخیر و در راستای برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهدای دیار سربداران، بیش از ۱۵ کمیته اصلی برای برگزاری این رویداد فعال شده است.

همچنین فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی مختلفی شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، تدوین کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار نمادین، تبلیغات و فضاسازی محیطی، نامگذاری معابر و خیابان ها به منظور بازشناسی نقش شهیدان در ابعاد مختلف انجام شده است.

علاوه بر آن تدوین کتاب مرجع اطلاعات دیار سربداران در دوران دفاع مقدس و نیز سامانه جامع اطلاعات شهدای این خطه از دیگر اقداماتی بوده که در راستای برپایی همایش ملی شهدای سبزوار اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.