مقامات قضایی آمریکا می‌گویند مجموعه‌ای از اسناد طبقه بندی شده در مورد ایران را از خانه رییس جمهور سابق آمریکا کشف و ضبط کرده اند.

اسناد محرمانه پنتاگون درباره ایران از خانه ترامپ کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، دادستان‌های فدرال آمریکا یک فایل ضبط شده صوتی در سال ۲۰۲۱ از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اختیار دارند که در آن اذعان می‌کند که یک سند محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران پس از خروج از کاخ سفید را نگه داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از سی ان ان، این فایل ضبط شده نشان می‌دهد که ترامپ، که به دنبال نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، حالا اذعان کرده که پس از خروج از کاخ سفید در سال ۲۰۲۱، مطالب محرمانه را حفظ کرده است.

دو منبع به سی ان ان گفتند که اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که او مایل است اطلاعات را به اشتراک بگذارد، اما از محدودیت‌های موجود در توانایی خود برای انتشار اسناد طبقه بندی شده پس از ترک قدرت آگاه است.

ترامپ در این باره ارتکاب به هر گونه تخلف را رد کرده است. وکیل ترامپ در مورد گزارش ضبط شده یا اظهارات خاص منتسب به ترامپ اظهار نظری نکرد و این تحقیقات را دارای انگیزه سیاسی خواند.

استیون چونگ، سخنگوی ترامپ روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: «نشت‌های اطلاعاتی از طرف‌های رادیکال در پشت این آزار و اذیت سیاسی برای شعله‌ور کردن تنش‌ها و ادامه آزار و اذیت رسانه‌ای دونالد ترامپ و حامیانش طراحی شده است».

وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ پس از ترک سمت خود در ژانویه ۲۰۲۱، با حفظ اسناد محرمانه دولت آمریکا که برخی از آن‌ها به عنوان فوق محرمانه شناخته می‌شوند، قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر.

در ماه اوت، این وزارتخانه فاش کرد که در حال تحقیق از ترامپ برای حذف سوابق کاخ سفید است، زیرا معتقد است که او به طور غیرقانونی اسنادی از جمله برخی از مدارک مربوط به منابع انسانی محرمانه و اطلاعات طبقه بندی شده از برخی اسرار آمریکا را در اختیار دارد.

تحقیقات قضایی در حال حاضر شامل این موضوع است که آیا ترامپ یا همکارانش در تحقیقات وزارت دادگستری در مورد حفظ هزاران پرونده دولتی که حدود ۳۰۰ مورد از آن‌ها طبقه بندی شده بودند، جلوگیری کرده اند یا خیر.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.