مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از نصب یک هزارمین اسکلت فلزی در واحدهای مسکونی زلزله‌زده شهرستان خوی خبر داد.

اسکلت هزارمین واحد احداثی زلزله‌زده در خوی نصب شد

به گزارش قدس آنلاین، جعفر برزگر افزود: پس از گذشت چهار ماه از وقوع زمین لرزه (هشتم بهمن پارسال) در شهرستان خوی، از مجموع ۲ هزار و ۱۲۰ واحد تخریب شده، ۹۰ درصد واحدهای مسکونی احداثی شروع عملیات بازسازی داشته و در یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی احداثی عملیات پی کنی انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: همچنین در بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی اجرای فونداسیون، در یک هزار واحد مسکونی نصب اسکلت فلزی و در ۴۰۰ واحد مسکونی اجرای سقف به اتمام رسیده است.

برزگر ادامه داد: همچنین در خصوص واحدهای مسکونی تعمیری نیز دستور کار تعمیرات ۲۴ هزار واحد مسکونی در زلزله هشتم بهمن پارسال، برای مالکان این واحدهای مسکونی صادر شده است.

وی اضافه کرد: برای کمک به واحدهای مسکونی احداثی، میلگرد، سیمان و ماسه بدون مشکل در منطقه تامین و توزیع شد و با توجه به تسهیلات اولیه‌ای که به این واحدها داده شده روند خوبی را در اجرای کارهای ساختمانی شاهد هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: در زلزله هشتم بهمن ماه شهرستان خوی با حمایت و پیگیری استاندار آذربایجان غربی، تامین منابع ۵۰ درصد تخصیص اعتبارات و تسهیلات مصوب هیات دولت محقق شده است.

برزگر یادآور شد : روند بازسازی در مناطق روستایی از وضعیت خوبی برخوردار است و در شهر خوی روند صدور پروانه ساختمانی کمی کُند است ولی با توجه به قول مساعد شهردار خوی و نظام مهندسی امیدواریم سرعت در این بخش هم افزایش یابد.

وی افزود: در زلزله هشتم بهمن همه متقاضیان بویژه واحدهای مسکونی احداثی به منظور عقد قرارداد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و منتظر شروع انعقاد قرارداد و واریزی‌ تسهیلات هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از مدیران بانک‌های عامل خواست در پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان تسریع داشته باشند زیرا مردم منتظر دریافت تسهیلات برای انجام کارهای ساخت و ساز هستند.

برزگر تاکید کرد: از یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی احداثی در زلزله ۱۳ مهرماه در شهر خوی و روستاهای اطراف بخش مرکزی، عملیات اجرایی نیز در بیش از ۹۵ درصد واحدهای مسکونی آغاز شده است.

به گفته وی، در یک هزار و ۳۵ واحد مسکونی احداثی عملیات پی کنی و اجرای بتن مگر انجام گرفته و صاحبان ۳۵۰ واحد مسکونی هم در خانه‌های جدید خود ساکن شده‌اند.

اسکلت هزارمین واحد احداثی زلزله‌زده در خوی نصب شد

وی با بیان اینکه عملیات احداث برخی واحدها در این زلزله در کمتر از سه ماه پایان یافت، گفت: در این بازسازی از مجموع یک هزار و ۱۰۰ واحد تخریب شده بخش مرکزی، بتن فونداسیون ۸۲۱ واحد مسکونی اجرا و در ۵۵۴ واحد مسکونی احداثی عملیات دیوارچینی به اتمام رسیده است.

برزگر ادامه داد: تامین کامل مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان اهدایی از سوی بنیاد مستضعفان و ۲۹۰ دستگاه اسکلت پیش ساخته پیچ و مهره‌ای برای این واحدها انجام شد.

وی افزود: براساس مصوبه هیات دولت پس از تخصیص مبالغ کمک‌های بلاعوض تاکنون مبلغ ۱۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به حساب مالکان واحدهای احداثی و تعمیری و ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بلاعوض اسکان موقت به حساب ۹۳۰ واحد احداثی زلزله ۱۳ مهرماه واریز شده است.

برزگر اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۹۷۹ نفر از مالکان واحدهای احداثی و تعمیری زلزله ۱۳ مهر پارسال در خوی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای عقد قرارداد به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

وی یادآور شد: براساس مصوبه دولت در زلزله ۱۳ مهر ماه مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای واحدهای احداثی روستایی و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای واحدهای احداثی شهری مصوب گردید که براساس پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی در سه مرحله به حساب مالکان این واحدها واریز شده است.

برزگر تاکید کرد: پایان خرداد ماه سال‌جاری را زمان اتمام عملیات اجرایی بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله زده ۱۳ مهرماه اعلام کرده‌ایم و تاکنون هم پیشرفت عملیات اجرایی در این حوزه بسیار خوب بوده است.

وی ادامه داد: محورهایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برنامه ریزی شده که تا آخر خرداد انجام و پرونده بازسازی واحدهای زلزله زده ۱۳ مهر بسته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.