عزت و اقتدار اسلام و مسلمین از محورهای عمده و بلکه اصلی ترین بنیان اندیشه ها و آمال حضرت امام خمینی(ره) بود که در سراسر عمر با برکت خویش برآن تاکید داشتند.

آرزوی حضرت امام (ره) وحدت بین شیعه و سنی بود

به گزارش قدس‌آنلاین، برخلاف تصور دوستان جاهل یا دشمنان مکار در مکتب نظری و عمل امام، وحدت یک تاکتیک یا ابزار مصلحتی برای پیشبرد اهداف و مقاصد سیاسی انقلاب اسلامی نبود. برای امام وحدت از گسترده ترین عرصه آن که وحدت مستضعفان عالم در مقابل مستکبران است آغاز میشود ودر مراتب بعدی آن وحدت پیروان ادیان الهی در مقابل مشرکین و ملحدین، وحدت مسلمین، وحدت ملت و وحدت هر یک از اجزا و اقشار آن موضوعیت می یابد.
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با قدس درباره اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) در مسئله وحدت بین شیعه و سنی اظهار می کند: باید  همواره در مسیر وحدت از فرمایشات امام خمینی ‌(ره) و مقام معظم رهبری تبعیت کنیم و نگذاریم دشمنان اسلام به ایجاد اختلاف و دشمنی بین مسلمانان دامن بزنند.
وی تصریح کرد: اگر امت اسلام به رهنمودهای امام و رهبری تمسک کنند می‌توانند سربلند از فتنه‌های دشمنان  عبور کنندو در مسیر پیشرفت وسعادت قرار گیرند.
او درباره شخصیت امام خمینی(ره) گفت: ایشان دارای یک شخصیت برجسته ای در دنیای اسلام بودند و دارای ویژگی های زیادی در بین علمامسلمان داشتند.
نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: امام خمینی (ره) یک رجال سیاسی و دینی نه تنها درایران بلکه در جهان بودند و همواره تاکید ایشان بر وحدت بین شیعه و سنی در جهان اسلام بود.
مولوی سلامی تصریح کرد: ایشان چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  و چه بعد از پیروزی همواره بر مسئله وحدت دربین امت اسلامی تاکید داشتند و می فرمودند مسلمانان باید در برابر دشمنان اسلام یک دل و همصدا باشند.
وی به توطئه های دشمنان در تفرقه در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: متاسفانه دشمنان جهان اسلام به خوبی متوجه شده اند که تنها راه برای پیشبرد اهداف خود در بین امت اسلامی ایجاد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع است.
او در ادامه می گوید: در دهه های اخیر ما شاهد تفرقه، جنگ و برادر کشی در بین کشورهای مسلمان از جمله افغانستان، عراق و پاکستان هستیم و تنها کسانی که از این آشوب ها استفاده می کنند دشمنان اسلام هستند.
  نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری به مهمترین آرزوی امام خمینی (ره) برای جهان اسلام می کند و افزود: ایشان همواره وحدت بین شیعه و سنی را در جهان اسلام را یکی از مهمترین آرزوهای خود بیان فرمودند و لازم است کسانی که از امام و اندیشه های ایشان پیروی می کنند این خواسته را محقق کنند.تا دشمنان نتوانند به برنامه ها واهداف خود در جهان اسلام دست یابند.
مولوی سلامی به وحدت بین شیعیان و اهل تسنن در سیستان اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ ایران همواره بین برادران اهل تسنن و تشیع برادری و دوستی بر قرار بوده و ازدواج های بسیاری تا به امروز بین این دو انجام  شده است.
وی تصریح کرد:از ابتدای تاریخ اسلام که از مدینه آغاز شد تا امروز دشمنان سعی بر تفرقه انداختن بین مسلمانان بودند اما با درایت و تیز هوشی علما این توطئه ها نقش بر آب و خنثی  شده است.
اودرپایان تصریح کرد: باید از نعمت هایی که در اختیار امت اسلامی قرار دارد برای پیشبرد اهداف اسلام استفاده کرد تا دشمنان نتوانند به اهداف خود علیه ملت اسلام به ویژه ایجاد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع دست یابند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.