۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 879214

مقاومت جنبش‌های فلسطینی از دل اندیشه امام خمینی(ره) پدیدار شد

ناصر ابو شریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران

امام خمینی(ره) در نگاه مردم فلسطین یک عالم مبارز محبوب است که همیشه بر آزادسازی اراضی اشغالی و مقاومت و جهاد تاکید داشتند.

به گزارش قدس‌آنلاین، جنبش مردم فلسطین از زمانی که بریتانیا در سال ۱۹۱۷ مسئله تشکیل رژیم اشغالگر قدس را مطرح کرد و با امکانات کم و ظرفیت های کوچک خود در برابر این رژیم دست نشانده و غیر مشروع مقاومت و دفاع کرد. البته این حرکت بدون همراهی و کمک ملت های عربی در قبال مردم فلسطین صورت پذیرفت. در ابتدا هیچ یک از اقدامات دولت های عربی به نفع مردم فلسطین نبود اما مردم با جان ودل در برابر رژیم نامشروع صهیونیستی با دست خالی مقاومت کردند و با اقتدار در برابر تمام این بد رفتاری های ملت های مسلمان ایستادند.
مطالبه آزاد شدن سرزمین فلسطین حق مردم این کشور است و تا آخریت نفس برای آزادی قدس و سرزمین های اشغالی مبارزه خواهند کرد. با اشاره به دوره های ۱۹۵۰-۱۹۷۰ باید گفت که در این دوران، رهبر دولت های عربی کشور مصر بود و در این دوره شاهد عالم گیر شدن ندای جوانان مقاوم فلسطینی بودیم که آزادی وطن را فریاد می زدند.
در این میان؛ وجه تمایز جنبش مقاومت، اسلامی بودن آن است و دغدغه اصلی آن امت اسلامی است. با بیان این تعاریف باید به این نکته اذعان کرد که انقلاب اسلامی ایران مهمترین عنصر تاثیر گذار و کلیدی بر جنبش های مقاومت در فلسطین بوده است. اثر انقلاب اسلامی ایران تنها در جنبش های مقاومت نبوده بلکه بر مردم فلسطین بسیار تاثیر گذار بوده و نتایج مثبتی را در بین آنان متجلی کرده است.
انقلاب اسلامی ایران راه رهایی از تجاوز رژیم صهیونیستی را به مردم فلسطین نشان داد. ملت های اسلامی به واسطه انقلاب ایران توانستند به بیداری دست پیدا کنند و آن را بین دیگر ملت ها گسترش دهند. ملت های اسلامی با وجود انقلاب اسلامی ایران خود را تعریف کردند و این خود موجب ایجاد بلوغ در بین جنبش های مختلف از جمله در فلسطین شود.
ناگفته پیداست که تفکر و ایده امام خمینی الهام بخش حرکت های مردمی و توسعه تفکر مقاومت در فلسطین شد. مقاومت جنبش های فلسطین از دل اندیشه پویای امام خمینی در انقلاب اسلامی پدیدار شد.
مطالبه گری مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی برخواسته از اندیشه های حضرت امام خمینی است چراکه در ۶ نبرد اخیر جنبش های مقاومت فلسطین توانسته اند با قدرت به مبارزه با این رژیم بپردازند و پیروز میدان باشند. اندیشه های انقلاب اسلامی و امام خمینی در بنیان های مقاومت زمینه تسلیحات و مادیات مردم فلسطین را گسترش و تقویت و رژیم صهیونیستی را مجبور  به عقب نشینی کرده است.
آموزش هایی ایران موجب تقویت قوای مردمی و رشد انگیزه مقاومت در ملت های منطقه از جمله فلسطین شده است ایران امروز حلقه مرکزی مبارزه با صهیونیست ها در منطقه است. انقلاب اسلامی ایران خواستگاه جریان های مقاومت در جنبش جهاد اسلامی و حماس است که این روند روز به روز منجر به کسب موفقیعت های بیشتر در عرصه های نبرد با رژیم صهیونیستی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.