بررسی دیدگاه امام خمینی در مسئله فلسطین نشان از آن دارد که اولین موضع رسمی امام، مقارن با آغاز مبارزات سیاسی وی با رژیم پهلوی در ارتباط با عدم هم‌سویی این رژیم با تحریم نفتی اسرائیل و قطع روابط دیپلماتیک هم‌گام با کشورهای اسلامی و عربی بود.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در گفت‌وگو با قدس: امام خمینی(ره) مهندسی سیاسی جهان را تغییر داد

به گزارش قدس‌آنلاین، حضرت امام در اوج قدرت نظام ستم شاهی، افشاگر روابط پنهان رژیم شاه و اسرائیل بود و مقابله با خطر اسرائیل برای جهان اسلام را بسیار جدی و پیگیرانه دنبال می کرد. امام خمینی اولین مرجع تقلید و پیشوای بزرگ مذهبی بود که مجوز حمایت از مبارزان فلسطینی از محل وجوهات شرعی و زکات و صدقات را صادر نمودند.
خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در گفت‌وگو با قدس درباره حمایت های حضرت امام(ره) از ملت فلسطین در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار می کند: در دهه های چهل و پنچاه بیشتر سخنرانی های حضرت امام خمینی (ره) بر دو بعد مهم استبداد داخلی و سیاست خارجی شاه متمرکز بود، در مسئله سیاست خارجی ایشان به رابطه شاه با آمریکا و اسرائیل می پرداختند.
وی تصریح کرد: امام(ره)  در روند پیروزی  انقلاب اسلامی بارها مسئله مبازه با اسرائیل و آزادی قدس شریف را مطرح فرمودند اصلی ترین ومهمترین  ایده ایشان در جهان اسلام مبارزه با ظلم و استبداد و دفاع ازملت های ستم دیده و مظلوم بود.
او به شخصیت والای حضرت امام اشاره کرد و گفت: ایشان  یک شخصیت تک بعدی نبودند بلکه یک  شخصیت دینی و رهبر مقتدرسیاسی در جهان اسلام هستند.
نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه افزود:نگاه اصلی امام  خمینی (ره) به سمت مسائل امت اسلامی به ویژه در راس آن ملت مظلوم  فلسطین بود .
خالد قدومی به ارتباط رهبران فلسطینی در قبل از انقلاب با حضرت امام اشاره کرد و گفت: رابطه ایشان در قبل ازپیروزی انقلاب با رهبران مقاومت ازجمله فتح ودیگر جنبش های فلسطینی بسیار خوب و نزدیک بود.بسیاری از شاگردان امام در دوران ستم شاهی پهلوی دراردوگاه های  جنوب لبنان توسط مبارزین فلسطینی آموزش می دیدند. همچنین در دوران تبعید حضرت امام در خارج از کشور رهبران فلسطینی به دیدار ایشان می رفتند و این ارتباط صمیمی و دوستانه بین دو ملت فلسطین و ایران تا امروز ادامه دارد.
او در ادامه می گوید: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی توانست مهندسی سیاسی جهان را تغییر دهد و یک تحول بنیادینی را برای ملت فلسطین در برابر رژیم کودک گش و قاصب صهیونیسمی ایجاد کند.واین نقطه عطفی برای آزادی فلسطین در برابر اسرائل می باشد.
نماینده جنبش حماس در تهران در پایان گفت: آرزوی حضرت امام خمینی (ره) ومقام معظم رهبری نابودی کامل اسرائیل است و این آرزو به زودی تحقق خواهد یافت. امروز دشمن مشترک در بین ملت های جهان اسلام رژیم صهیونیستی است باید کشورهای اسلامی با برنامه ریزی مشترک زمینه نابودی این رژیم را فراهم کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.