۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 879260

سازمان امدادونجات اعلام کرد: در هفته گذشته امدادگران این جمعیت ۸۸۳ مورد حادثه را در سراسر کشور پوشش دادند که حوادث کوهستان و جاده‌ای نسبت به هفته ماقبل خود افزایش یافته است.

حوادث کوهستان ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، بابک محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به گزارش عملیات امدادی از تاریخ ۶ خرداد تا ٨ صبح امروز، سیزدهم خردادماه گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در این مدت زمان، ۸۸۳ مورد عملیات امدادی در حوادث جاده‌ای، کوهستان، شهری، ساحلی و … انجام دادند.

وی ادامه داد: در این مدت، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، به ۱۵۰۳ نفر امدادرسانی کردند و جان ۵۷۹ نفر را نجات دادند.

محمودی افزود: ۳۵۷ حادثه دیده با کمک امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند و ۶۱۰ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند. سرپرست سازمان امدادونجات عنوان کرد: ٧٧ مورد عملیات رهاسازی و با استفاده از وسایل و تجهیزات نجات انجام گرفته که منجر به رهاسازی ۱۱۵ مصدوم در سوانح ترافیکی شده است. اصفهان، مازندران و گلستان؛ پر تصادف‌ترین استان‌ها محمودی در ادامه با تشریح جزئیات عملیات‌های امدادی انجام شده، افزود: حوادث جاده‌ای کشور در روزهای گذشته و با توجه به افزایش سفرهای شهروندان با رشد ۲۵ درصدی نسبت به هفته ماقبل خود مواجه بود و پرحادثه‌ترین استان‌ها در این خصوص به‌ترتیب، استان‌های اصفهان، مازندران و گلستان که استان‌های گردش‌پذیری هستند، رخ داده است.

وی در ادامه به رشد ۱۲ درصدی حوادث کوهستان در مقایسه با مدت مشابه هفته ماقبل خود اشاره کرد و افزود: در عملیات‌های امداد و نجات در ارتفاعات کوهستان و مناطق جنگلی در ۲۱ استان کشور در هفته گذشته، ۲۸ مورد مربوط به سقوط از ارتفاع و ۲۸ مورد نیز گم شدن در مسیر بوده که نشان‌دهنده عدم آشنایی کافی حادثه‌دیدگان با مسائل ایمنی مربوط به کوهنوردی و جنگل‌نوردی است.

سرپرست سازمان امدادونجات افزود: بیشترین عملیات امداد و نجات در حوادث کوهستان در استان‌های فارس، البرز و تهران انجام شده و ۲۰ درصد از کل عملیات‌های امدادونجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۳ استان شمالی کشور انجام شده است.

محمودی تاکید کرد: شهروندان و گردشگران لازم است که برای پیشگیری از مخاطرات، همراه با راهنما به مناطق جنگلی بروند و یا در صورت مواجهه با حوادث و گم شدن در مسیر با شماره امدادی ۱۱۲ تماس بگیرند تا امدادگران هلال‌احمر در اولین فرصت برای نجات حادثه‌دیدگان اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.