آلمان از طریق سازمان‌های بین‌المللی به تحقق پروژه‌های انرژی جایگزین در تاجیکستان کمک می‌کند.

حمایت آلمان از اجرای طرح‌های انرژی جایگزین در تاجیکستان

به گزارش قدس آنلاین، آلمان از طریق سهم خود در سازمان‌های بین‌المللی مانند اتحادیه اروپا، بانک جهانی و بانک توسعه آسیا به تحقق پروژه‌های انرژی جایگزین در تاجیکستان کمک می‌کند.

بنابر اعلام وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان، پروژه‌های انرژی فعلی تحت حمایت این کشور در تاجیکستان شامل بازسازی نیروگاه‌های برق آبی کوچک در منطقه «مرغاب» و «سیب‌زار» استان بدخشان تاجیکستان است.

هدف این پروژه‌ها که به طور مشترک با اتحادیه اروپا، سوئیس و بانک جهانی در حال اجراست، حمایت از تاجیکستان در سازگاری با تغییرات آب و هوایی است.

علاوه بر این، آلمان همچنین در پروژه‌های توسعه اقتصادی پایدار در تاجیکستان نیز مشارکت می‌کند که هدف از آنها ایجاد اشتغال و بهبود فرصت‌های درآمدزایی از طریق رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی است.

طی سه دهه گذشته تاجیکستان و آلمان برای دستیابی به توسعه پایدار اجتماعی-اقتصادی در این کشور همکاری کردند. در سال ۲۰۲۰ دولت آلمان تصمیم گرفت همکاری دوجانبه رسمی با برخی از کشورهای شریک از جمله تاجیکستان را به تدریج متوقف کند. تا سال ۲۰۲۵ تمامی پروژه‌های دوجانبه فعلی بین کشورها تکمیل خواهد شد.

با این حال وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان گفته است که این کشور به حمایت از تاجیکستان از طریق پروژه‌های توسعه منطقه‌ای در آسیای مرکزی ادامه خواهد داد.

پایان پیام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.