رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: آمار بیماران مبتلا به ام اس در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ۲۰۰ نفر است که ۷۸ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

۷۸ درصد بیماران ام اس سبزوار بانوان هستند

به گزارش قدس خراسان، محمد سالاری اظهار کرد: ام اس یک بیماری التهابی است که در آن غلاف های میلین سلول های‌ عصبی در مغز و نخاع آسیب دیده و این آسیب‌دیدگی در توانایی بخش‌هایی از شبکه عصبی اختلال ایجاد کرده و باعث به وجود آمدنِ علائم و نشانه‌های زیادِ مشکلات فیزیکی و گاهی روانی برای فرد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود این بیماری، اختلال در ساختار ایمنی خودکار بدن است هر چند اطلاعات زیادی درباره مکانیسم های دخیل در بروز بیماری ام اس به دست آمده، اما عامل اصلی بروز بیماری هنوز ناشناخته مانده و درمان قطعی برای آن نیامده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درمان قطعی برای بیماری ام اس وجود ندارد، استفاده بلندمدت دارویی، تغییرات سبک زندگی، رژیم غذایی مناسب و اجتناب از دخانیات برخی از عوامل کنترل مدیریت این بیماری است.

سالاری افزود: با این اقدامات می توان تا حد زیادی از تاثیرات نامطلوب بیماری کاست و از حملات جدید و بروز معلولیت در بیماران ام اس جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اقدامات درمانی دانشگاه برای بیماران ام اس تصریح کرد: براساس بسته حمایتی از بیماران خاص و صعب العلاج ابلاغی وزارت بهداشت، هر دانشگاه بنا به ظرفیت و امکانات موجود خدمات مورد نیاز را به بیماران ارائه می دهد.

وی افزود: علاوه بر آن نیز با پیگیری و هماهنگی واحد بیماری های خاص دانشگاه، خدماتی چون ویزیت، مشاوره های تخصصی و فوق تخصصی، خدمات آزمایشگاهی، تصویر برداری، توانبخشی و دندانپزشکی در مراکز درمانی تابعه دانشگاه برای بیماران ام اس پیش بینی و ارائه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.