بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان امروز با حذف یکی از دو نماینده ایران در سالن کریستال هال در باکو ادامه یافت.

تکواندو قهرمانی جهان؛ حذف نادعلیان در یک شانزدهم نهایی، صعود کیانی به یک هشتم

به گزارش قدس آنلاین، در این دوره از رقابت‌ها ۹۲۱ تکواندوکار از ۱۴۴ کشور حضور یافتند و تکواندوکاران روسیه با پرچم فدراسیون جهانی در مسابقات حضور دارند.

نتایج نمایندگان ایران به این شرح است: 
مردان:
۸۷+ کیلوگرم: 
علیرضا نادعلیان پس از استراحت در دور اول، در دور یک شانزدهم نهایی در مصاف با کادن کانینگام از انگلیس ۰ - ۲ شکست خورد و حذف شد.
۷۴- کیلوگرم:
۱- مارکو گولوبیچ از کرواسی
۲- استفان تاکوف از صربستان 
۳- لئون سیرانوویچ از استرالیا و غدیربک دوروف از روسیه
پیش از این در وزن ۵۸- کیلوگرم علیرضا حسین پور در دور سوم حذف شد و در ۶۸- کیلوگرم متین رضایی به مدال برنز رسید. در وزن ۸۰- کیلو مهران برخورداری در دور یک شانزدهم نهایی حذف شد. در وزن ۸۷- کیلوگرم نیز آرین سلیمی مدال برنز گرفت. در وزن ۵۴- کیلوگرم مهدی حاجی موسائی در دور یک شانزدهم نهایی حذف شد و در ۶۳- کیلوگرم، فرزان عاشورزاده در دور دوم از رقابت‌ها کنار رفت. در وزن ۷۴- کیلوگرم میرهاشم حسینی در دور یک هشتم نهایی حذف شد.

زنان: 
۵۳- کیلوگرم: 
ناهید کیانی پس از استراحت در دور اول، در دور یک شانزدهم نهایی ۲ - ۰ این سو آن از کره جنوبی را برد و در دور یک هشتم نهایی به مصاف لوکا پاتافالوی از مجارستان روبرو می‌شود.
۶۲- کیلوگرم: 
۱- لیلیا خوزینا از روسیه 
۲- کارولین سانتوس از برزیل
۳- فیروزه صادقووا از ازبکستان و عالیه پاول از انگلیس
پیش از این در اوزان ۴۶- کیلوگرم سعیده نصیری، ۴۹- کیلوگرم غزل سلطانی، ۵۷- کیلوگرم تینا مدانلو و در وزن ۶۷- کیلوگرم زینب اسماعیلی در دور نخست حذف شدند. در وزن ۷۳- کیلوگرم زهرا پوراسماعیلی در دور یک شانزدهم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت. در وزن ۶۲- کیلوگرم نرگس میرنوراللهی در دور در دور یک هشتم نهایی حذف شد.

رده بندی مدالی پایان روز هفتم: (مجموع مردان و زنان)
۱- کره جنوبی ۳ طلا، ۱ نقره
۲- ترکیه ۳ طلا، ۲برنز
۳- کرواسی ۲ طلا، ۱ نقره، ۲ برنز 
۴- فرانسه ۲ طلا
۵- روسیه ۱ طلا، ۱ نقره، ۴ برنز 
۶- انگلیس ۱ طلا، ۱ نقره، ۲ برنز
۷- مجارستان و ایتالیا با یک طلا 
...
۱۶- ایران با ۲ برنز 
تاکنون ۲۴ کشور مدال کسب کرده اند.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۲ در رده بندی مدالی تیم مکزیک با ۳ طلا، ۱ نقره و ۲ برنز قهرمان شد و تیم‌های چین با ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز دوم و کره جنوبی با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز سوم شدند. تیم ایران با ۳ برنز در رده هجدهم قرار گرفت. در رده بندی امتیازی مردان تیم‌های کره جنوبی، اسپانیا و مکزیک و در بخش زنان تیم‌های مکزیک، چین و صربستان اول تا سوم شدند.

در رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان که از سال ۱۹۷۳ سابقه برگزاری دارد و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، در بخش مردان تیم کره جنوبی با ۲۳ قهرمانی رکورددار است و ایران نیز دو بار در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ قهرمان جهان شد. در بخش زنان تیم کره جنوبی با ۱۵ قهرمانی رکورددار است و چین و مکزیک یک بار قهرمان شدند.

در مجموع تمام ادوار مردان و زنان کره جنوبی با کسب ۱۷۳ مدال طلا، ۳۴ نقره و ۳۷ برنز در صدر است و اسپانیا با ۲۳ طلا، ۲۸ نقره و ۶۵ برنز در رده دوم و تایوان با ۱۵ طلا، ۲۸ نقره و ۴۰ برنز سوم هستند. ایران با ۱۴ طلا، ۲۱ نقره و ۲۵ برنز در رده ششم تمام ادوار قرار دارد.

در سال ۲۰۲۱ مسابقات در ووشی چین به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

در بخش انفرادی مردان استیون لوپس از آمریکا با کسب ۵ مدال طلا و چوی یئون هو از کره جنوبی با ۴ مدال طلا پرافتخارترین هستند. در بخش زنان نیز بریگیت یاگو از اسپانیا با ۳ طلا ۲ نقره و یک برنز پرمدال‌ترین قهرمان تاریخ است.

رقابت‌های دوره آتی سال ۲۰۲۵ به میزبانی شهر ووشی در چین برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.