عربستان تا پایان امروز زائران عمره مفرده را پذیرش می‌کند و از فردا دیگر افراد با ویزای عمره امکان تشرف به خانه خدا را ندارند.

عربستان فقط تا پایان امروز عمره‌گزاران را پذیرش می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، اعزام زائران کشورهای مختلف به حج تمتع سرعت گرفته است و سعودی‌ها هم برای پذیرایی از زائران آماده شده‌اند.

این روزها تعداد زائران در مسجدالحرام بیش از گذشته شده است. بر همین اساس، وزارت حج عربستان اعلام کرده افرادی که ویزای عمره مفرده دارند، فقط تا پایان امروز می‌توانند به سرزمین وحی مشرف شوند و از فردا دیگر امکان پذیرش عمره‌گزاران وجود ندارد.

مسجدالحرام

روزانه هزاران زائر از کشورهای مختلف برای انجام عمره مفرده به خانه خدا مشرف می‌شوند که عربستان برای پذیرایی از زائران حج تمتع و جلوگیری از ازدحام جمعیت، دو هفته قبل از آغاز مناسک حج تمتع، مسجدالحرام را از عمره‌گزاران خالی می‌کند و فقط افرادی که ویزای حج تمتع دارند، می‌توانند وارد خانه خدا شوند.

همچنین ویزای عمره مفرده برای ایام حج تمتع معتبر نیست و زائران کشورهای مختلف فقط بر اساس سهمیه و با ویزای حج تمتع می‌توانند زائران خود را اعزام کنند. 

ویزای حج تمتع در سال جاری بر اساس سهمیه کشورها در سال ۹۹ صادر شده است که بر این اساس ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی امسال حاجی می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.