۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 758379

متولیان مسجدالحرام شب گذشته در کنار غبارروبی پرده خانه خدا، اقدام به شست‌وشوی اطراف کعبه کردند.

پرده خانه خدا غبارروبی شد

به گزارش قدس آنلاین، شب گذشته با کاهش تعداد عمره‌گزاران در مسجدالحرام، خانه خدا و مطاف شست‌وشو شد.

بر همین اساس، متولیان مسجدالحرام در کنار غبارروبی پرده خانه خدا، به صورت سنتی اقدام به شست‌وشوی اطراف کعبه کردند و محل بسته شده به دلیل شیوع کرونا به منظور نزدیک نشدن زائران به کعبه را شستند.

سال گذشته با شیوع کرونا اطراف خانه خدا محصور شد تا زائران به کعبه نزدیک نشوند. همچنین بوسیدن و لمس کردن خانه خدا ممنوع شد و همچنان این ممنوعیت با توجه به محصور بودن کعبه ادامه دارد.

همچنین با توجه به اینکه پرده جدید خانه خدا مراحل پایانی را طی می‌کند، برخی از متولیان مسجدالحرام در حال آماده‌سازی نهایی پرده جدید خانه خدا هستند تا در روز عرفه پرده جدید جایگزین پرده فعلی شود.

غبارروبی کعبه در آستانه ماه ذی‌الحجه و عملیات حج تمتع انجام گرفت و به گفته متولیان مسجدالحرام، امسال بخشی از پرده خانه خدا نیز برداشته شد تا زیر آن نیز غبارروبی شود. این امر در حالی است که سال‌های گذشته در آستانه حج فقط بخش بیرونی پرده خانه خدا غبارروبی می‌شد.

عمره مفرده از مهرماه سال گذشته پس از بیش از ۷ ماه تعطیلی از سرگرفته شد. در اوایل برقراری عمره مفرده زائران خارجی از کشورهای پاکستان، هند و ... به زیارت خانه خدا مشرف شدند. اما پس از گذشت یک ماه سعودی‌ها عمره مفرده را نیز برای زوار خارجی ممنوع کردند و از ان پس هیچ زائر خارجی به مسجدالحرام مشرف نشد. حتی عربستان امسال نیز همچون سال گذشته حج تمتع را محدود به افراد ساکن عربستان کرد که این امر موجب اعتراض برخی از کشورهای اسلامی شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.