نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: یکی از نقاط انحرافی پیش پای نسل امروز و آینده مساله تحریف شخصیت امام است تا جایی که می‌توان ادعا کرد اگر روزی دشمن موفق به تحریف امام شد، میان نسل‌های آینده‌ساز با انقلاب اسلامی جدایی ایجاد خواهد کرد.

تحریف شخصیت امام خمینی(ره) به جدایی نسل آینده از انقلاب اسلامی منجر می شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در آیین بزرگداشت مقام بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که ظهر امروز و به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور پرشور مردم در حسینیه رهروان روح‌الله مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در جریان گرامیداشت یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن، آنچه بیش از همه اهمیت دارد، مسئله معرفت‌شناسی امام بزرگوار است؛ به‌خصوص برای نسلی که محضر امام را به‌صورت مستقیم درک نکرده و آن‌چه از وجود باعظمت ایشان می‌شناسند، از طریق سخنرانی‌ها و تصاویر ضبط‌شده از ایشان است.

باید در برابر تحریف امام(ره) هشیار باشیم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: امروزه هیچ‌کس نمی‌تواند شخصیت انقلاب‎ساز و قهرمان آفرین امام را کامل‌تر از رهبر معظم انقلاب تحلیل کند. اینجاست که باید به این سخنان بصیرت افزا گوش فرا داد زیرا یکی از نقاط انحرافی که پیش پای نسل امروز و نسل آینده ممکن است پیش بیاید، مسئله تحریف امام(ره) است تا به جایی که می‌توان ادعا کرد اگر روزی دشمن موفق به تحریف امام(ره) شد، انقلاب را از ما گرفته و میان نسل‌های آینده‌ساز کشور با انقلاب اسلامی جدایی ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه حقیقت این است که به برکت نظام سازی امام(ره) بود که ملت ایران از یک نظام ستم‌شاهی خلاصی پیدا کرد و مسیر زندگی‌اش ختم به تعالی بر بستر نظام اسلامی شد اما بیش از این باید دقت داشت که امام هرگز محدود به این وجهه بنیان‌گذار، انقلاب ساز و قهرمان آفرین نبود و باید مراتب شخصیت امام عظیم‌الشأن را در جنبه‌های دیگری هم جستجو کرد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: انقلاب امام(ره) پیش از اینکه یک انقلاب و دگرگون‌سازی اجتماعی باشد، یک عملیات عظیم دینی و ولایی وابسته به مشیت پروردگار بود که «اسلامی بودن» این انقلاب را رقم زد. در انقلاب دینی، کلام و سیره یک فرد ملاک امور خواهد بود و آن امام زمان(عج) است. امام(ره) عبد صالح و بنده مخلص پروردگار بود و با همان دارایی، سرمایه و پشتوانه معنوی که داشت، خود را وقف خدمات خالصانه به وجود اقدس امام عصر(عج) قرار دارد.

آیا هر حکومتی قبل ظهور، طاغوت است؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در پاسخ به یکی از مصادیق تحریف آمیز جریان‌های معاند با نظام اسلامی تصریح کرد: در این باره، برخی متحجرین در مخالفت با انقلاب اسلامی، به حدیثی صحیحی از امام صادق(ع) اشاره می‌کنند که حضرت می‌فرماید «کُلُّ رایَهٍ قَبلَ قیامِ المَهدی وَ هُوَ طاغوت» یعنی هر نهضتی که پیش از قیام مهدی(عج) به راه بیفتد، طاغوت است درحالی که اصل روایت بخش دیگری هم دارد که در این نقل، حذف‌شده و در آن امام صادق(ع) می‌فرماید «کُلُّ رایَهٍ قَبلَ قیامِ المَهدی وَ یَدعُوا الناس بِنَفسِه وَ هُوَ طاغوت» یعنی هر نهضتی که پیش از قیام مهدی(عج) به راه بیفتد که مردم را به خود دعوت کند، طاغوت است. اصل روایت این است.

وی تأکید کرد: آقایان از منطق خود کمک بگیرند. چطور قرار است امام زمان(عج) ظهور کند زمانی که زمینه‌های ظهور پیش از آن فراهم نشده است؟ آیا همچنان برخی قرار است تصور کنند که امام زمان(عج) سرزده ظهور می‌کند، پشت به خانه کعبه ندای «یا اَهلَ العالَم، اَنَا صَمصام المُنتَقم» را سر می‌دهد، بعد با معجزات آسمانی سلاح‌های مکانیزه را از کار می‌اندازد و با شمشیر جهان را فتح می‌کند؟ این قرائت از ظهور درست نیست. اگر قرار است امام زمان(عج) ظهور کند و خود به‌تنهایی همه امورات ظهور و حکومت عدل مهدوی را فراهم کند، پس چرا تاکنون ظهور نکرد؟ تاریخ به یاد می‌آورد که وقتی تیمور گورکانی به سبزوار حمله کرد، گنبدی از سر شیعیان ذبح‌شده ساخت تا در تاریخ ثبت شود. این یک حقیقت است که سرتاسر تاریخ، مملو از جنایات بزرگ حکام جور و شیعه‎ کشی‌های بی‌پایان است و با این تفاسیر، چرا منجی عالم بشریت ظهور نکرد تا به‌تنهایی، شیعه را نجات دهد؟

اراده مردم، شرط ظهور امام زمان(عج)

آیت الله علم الهدی گفت: امام زمان(عج) زمانی قیام می‌کند که مردم بخواهند. تشکیل حکومت جهانی اسلام زمینه در اراده مردم دارد. بر همین اساس بود که انقلاب امام(ره) شکل گرفت تا دین را از حبس مساجد و زندانی حسینیه‌ها خارج کند، به متن زندگی بشر بیاورد و همه معادلات سیاسی استکبار را به هم بریزد. با انقلاب اسلامی ایران بود که خدای حذف‌شده از زندگی اجتماعی انسان، دوباره به متن بازگشت و اکنون شرایطی را رقم زده که محور سیاست دنیا، حاکمیت ارزش‌های دین و مردم‌سالاری اسلامی باشد. همه جریان‌هایی که در شرق و غرب عالم به قدرت می‌رسند، اگر یک دغدغه واحد داشته باشند آن است که با چالشی به نام اسلام بر سر راه مستکبران ‌چه‌کار کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: بر همین اساس، انقلاب اسلامی ایران پرچمی در راستای انقلاب امام زمان(عج) است و تقابلی با نهضت مهدوی ندارد. این یک ادعای بدون شاهد نیست بلکه تاریخ گواهی می‌کند که در طول نهضت، در مقاطع بسیاری دست نصرت پروردگار و اشاره خاص حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) دخالت داشته که همگان آن را به چشم دیده‎اند که در آشکارترین آن، همین بس که در این کشور، ۴۰ هزار مستشار آمریکایی چکمه بر سر این مردم داشتند اما اراده پروردگار و عنایت حضرت بقیة‌الله(عج) بود که باعث شد تا به جای این ۴۰ هزار چکمه پلید، سایه پربرکت حکومت دینی بر سر این ملت قرار بگیرد و مردم ما الگوی همه ملت‌های آزاده عالم شوند.

وی با اشاره به ماجرای حمله کماندوهای شاه به مدرسه فیضیه که شهید و مجروح شدن شماری از طلاب قم انجامید، اظهار کرد: آن زمان بود که رهبر معظم انقلاب وقتی در تعقیب و گریز با گارد شاهنشاهی، خود را به خانه امام خمینی(ره) رساند تا در آن پناه بگیرد، در روایت تاریخ آمده که امام عظیم‌الشأن به رهبر معظم انقلاب فرمود به‌زودی زمانی می‌رسد که این‌ها می‌روند و مردم پیروز می‌شوند. اکنون ما به صدق این وعده آگاهیم و بر همین مبنا می‌توان دلگرم به زمانی بود که این استکبار زمانی برچیده شود و اراده ملت ایران پیروز باشد.

آیت الله علم الهدی افزود: یک زمان امام راحل فرمود به‌زودی پرچم «لا اله الا الله» بر فراز قله‌های عالم برافراشته خواهد شد. زمان دیگری از سقوط مارکسیسم خبر داد و وقت دیگری تأکید کرد که جهان از آمریکا بیزار است. آن موقع شاید برخی این سخنان امام را به تمسخر گرفتند اما برادران و خواهران، اکنون شهادت دهید که کجای دنیا نشانی از کمونیسم باقی‌مانده و کجای دنیاست که ندای «مرگ بر آمریکا» از آن شنیده نمی‌شود.

امام زمان(عج) هیچکاه از ما جدا نبوده است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در تشریح معنای ولایت مطلقه الهی امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: این چه منطقی است که براساس آن، برخی به ماجرای جزیره بحر ابیض یا موارد خرافی دیگر باور پیدا می‌کنند و تصور دارند که امام زمان(عج) به همراه خانواده خود در یک گوشه از عالم در امنیت زندگی می‌کند تا وقت ظهور برسد. نخیر این حرف‌ها نیست. وجود اقدس بقیة‌الله الاعظم(عج) در میان ما زندگی می‌کند. اینکه گفته می‌شود امام زمان(عج) دارای ولایت مطلقه الهی است؛ به این معناست که برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های ظهور نیاز نیست بر کسی ظاهر شوند و او را به‌صورت چهره به چهره راهنمایی کنند بلکه براساس ولایت مطلقه الهی، این اختیار به حضرت تفویض شده که در اراده شیعیان خاص و رهبران تصرف کند و به این ترتیب، مقدمات ظهور را فراهم آورد.

وی ادامه داد: در روز رحلت حضرت امام(ره) چشم و دل هر فرد دلسوز و آزاده‌ای گریان و داغدار بود و از سوی دیگر، تک‌تک جریان‌های معاند و دشمنان نظام نیز شادمان بودند که با ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب، کار این نظام دیگر تمام است اما شما ببینید جریان تعیین رهبری معظم انقلاب فقط پس از ۲۴ ساعت از رحلت امام به‌روشنی نشان‌دهنده یکی دیگر مصادیق اراده آشکار امام عصر(عج) بود تا نشان دهد که سرنوشت این ملت در زمینه‌سازی ظهور تعیین‌کننده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.