فرمانده انتظامی مشهد گفت: متهم به کلاهبرداری سریالی از شهروندان مشهدی با ترفند رهن و اجاره ملک‌های مسکونی با ارقام میلیونی به دام افتاد.

کلاهبرداری میلیونی از مستاجرهای مشهدی با ترفند اجاره خانه/متهم دستگیر شد

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ احمد نگهبان اظهار کرد: در پی ارجاع چند پرونده مشابه به پلیس فتا با موضوع کلاهبرداری در پوشش رهن و اجاره خانه با قیمت نازل در مناطق مختلف شهر مشهد بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: در بررسی تکمیلی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شکات به منظور اجاره و یا رهن خانه پس از مراجعه به سایت‌های خرید و فروش کالا به آگهی‌هایی برخورد می‌کردند که قیمت آنها بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی در بازار مسکن بود.

وی تصریح کرد: پایین بودن قیمت اجاره بهاء نسبت به بازار، مشتریان را ترغیب به تماس با  شخص آگهی دهنده کرده و پس از توافق با وی به بهانه پاک کردن آگهی اقدام به اخذ بیعانه از شاکی ‏کرده و بعد از آن اقدام به پاک کردن تبلیغ کرده و دیگر پاسخگوی مالباخته‌ها نبوده است.

نگهبان بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده متهم را شناسایی و پس از ردزنی مخفیگاهش با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: متهم ۳۹ ساله در بازجویی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی کشف شده به ۲۴ فقره کلاهبرداری به مبالغی بین ۱۰ میلیون تا ۵۰ میلیون ریال از شهروندان با ترفند اخذ بیعانه برای پاک کردن آگاهی در سایت‌های واسطه‌گر خرید کالا و خدمات اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه پیگیری پرونده در جهت شناسایی سایر شکات و پرونده‌های احتمالی در دستور کار مأموران قرار دارد، عنوان کرد: افراد سودجو با سوءاستفاده از ثبت آگهی‌های جعلی در سایت‌های مختلف با قیمت‌های پایین‌تر از عرف تعیین‌ شده و استفاده از ترفندهای خاص و جلب نظر مشتریان در خصوص تضمین معامله، مبالغی را تحت عنوان بیعانه از آنها دریافت می‌کنند و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تعهدات خود نیستند.  

نگهبان از شهروندان خواست فریب تبلیغات کلاهبرداران را در فضای مجازی نخورده و قبل از انجام هرگونه معامله نسبت به احراز هویت صاحب املاک و صاحب خانه مطمئن شوند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.