رسانه‌های رژیم صهیونیستی نام و تصویر سرباز مصری عامل عملیات ضدصهیونیستی در مرز مصر با فلسطین اشغالی را منتشر کردند.

انتشار هویت سربازی مصری از سوی رسانه‌های صهیونیست

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی نام و تصویر سرباز مصری را منتشر کردند که نظامیان صهیونیست را به گلوله بست و شماری از آنها را کشت و برخی دیگر را زخمی کرد.

رسانه صهیونیستی کان اعلام کرد که نام مجری عملیات "محمد صلاح" ۲۲ ساله از قاهره است.

همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی برای سومین روز متوالی پس از پایان عملیات ضدصهیونیستی به این موضوع پرداختند.

منبع نظامی اسرائیلی به پایگاه خبری واللانیوز عبری اعلام کرد: نظامی مصری پس از اینکه دو نظامی اسرائیلی را کشت به پشت تپه ای رفت و برای خودش جان پناهی درست کرد و پشت آن پنهان شد تا در کمین نظامیان بعدی بماند که می آیند ودر ادامه ایهود دهان را کشت.

این رسانه صهیونیست اعلام کرد: فرمانده نیروی هوایی اجازه استفاده از بالگرد برای تعقیب پلیس مصری را داد اما فرمانده میدانی تصمیم به درگیری سریع گرفت و اجازه رسیدن بالگرد را نداد.

  تاثیر عملیات ضد صهیونیستی بر روابط قاهره با تل آویو

العربی الجدید در گزارشی آورده است: حادثه قتل سه نظامی اسرائیلی توسط پلیس مصری که روز شنبه در جنوب اراضی اشغالی در مرز با مصر در نزدیکی گذرگاه «العوجا» اتفاق افتاد، سوالاتی را درباره تاثیر آن بر روابط  طرفین برانگیخته است؛ روابطی که در مسیر بهبود قرار داشت تا اینکه تجاوز اخیر و پنج روزه تل آویو به غزه در نهم ماه مه گذشته روی داد بعد از آن نیز، برخی اخبار مبنی بر رویکرد قاهره در بازیابی روابط با تهران، بر روابط مصر و اسرائیل سایه افکنده است.

دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرده است: حادثه اخیر مرزی استثنا بوده و بر همکاری امنیتی تلاش مشترک اسرائیل و مصر در حفظ امنیت مرزها تاثیر نخواهد گذاشت، تحقیقات با ارتش مصر با همکاری کامل دو طرف ادامه دارد.

«معصوم مرزوق»، از دیپلمات‌های سابق مصری اظهار داشت: حادثه مرزی پیامی روشن به تل آویو است که تلاش‌هایش برای تحمیل آنچه صلح می خواند موفق نخواهد شد و اتکا به قدرت و تداوم تجاوزات علیه مردم فلسطین در بیت المقدس، مسجد الاقصی و نوار غزه است، امنیت اشغال را تامین نخواهد کرد.

با این وجود، مرزوق تأثیر این حادثه بر روابط مصر و تل آویو را رد کرد و گفت: بر اساس دیدگاه دو طرف، چنین حادثه‌ای با توجه به تمایل آنها به ادامه روابط رسمی و در معرض خطر قرار ندادن آن، قابل مهار است.

 وی ادامه داد: تل‌آویو بیش از قاهره خواهان مهار پیامدهای این حادثه است تا از هرگونه واکنش شدید در سطح مردم جلوگیری کرده و یا اینکه سرباز مصری را به نمادی در میان جوانان تبدیل کند تا کسی دوباره برای تکرار این حادثه اقدام کند.

اما سرهنگ «صفوت الزیات»، پژوهشگر نظامی و افسر سابق نیروهای مسلح مصر تصریح کرد: روشن است که اسرائیلی‌ها تندرو هستند؛ بدین معنا که « إلیعازر تولیدانو»، فرمانده منطقه جنوبی ارتش اسرائیل اظهار داشته ما هیچ سوالی را بدون پاسخ رها نخواهیم کرد، لذا هرچقدر هم که درباره تفاهم حرف بزنند اما بدون شک تنش میان دو طرف وجود دارد و هر طرف تلاش دارد تا مسئولیت این کار را بر گردن دیگری بیندازد، منتظر خروجی نشست یا تحقیقات مشترک هستیم، آیا بیانیه مشترکی بر اساس دیدگاه همسو دو طرف منتشر خواهد شد یا نه؟

الزیات ادامه داد: اگر طرف اسرائیلی به روایت خود ادامه دهد و به فشار و تکذیب روایت مصری ادامه دهد، ممکن است با اختلاف خاموش و پنهان مصر و اسرائیل در مورد این حادثه مواجه شویم.

وی تاکید کرد: موضوع تنها با احساسات ملی‌گرایانه مرتبط نیست بلکه سوال بزرگ این است که آیا ما در برابر یک رفتار فردی عنصر امنیتی مصر مواجه هستیم یا در ورای آن سازماندهی  وجود دارد؟ این سوالی  از طرف مصری است. هر کدام روایت خاص خود را دارند اما بحث این است که چگونه کار به مرحله درگیری کشیده شد. باید منتظر تحقیقات ماند.

برخی بر این باورند که این منطقه آرام و ساکت است اما این تصور اشتباهی است. در این منطقه نیروی راهبردی هوایی اسرائیل قرار دارد و شامل سه پایگاه هوایی راهبردی و بیش از پنج اسکادران از جنگنده های دوربرد است.

«جمال زهران» استاد علوم سیاسی دانشگاه سوئز ضمن کم اهمیت جلوه دادن موضوع اعلام کرد: به نظر می رسد که طرفین به دنبال حل و فصل موضوع هستنند و تمایلی برای طولانی کردن موضوع ندارند. فقط تدابیر اتخاذ شده امنیتی در مرز تشدید خواهد شد و محدودیت‌هایی برای سربازان ایجاد خواهد شد تا این قبیل حوادث تکرار نشود.

«احمد فواد انور» هم گفت: این حادثه ناکارآمدی ارتش اسرائیل را نشان داد که نتوانست درباره یک سرباز مصری با سلاح عادی بایستد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.