با خداحافظی «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه سابق ترکیه، «هاکان فیدان» در میانه پیام‌های تبریک همتایانش در جهان، کار خود را در وزارت خارجه ترکیه آغاز کرد.

تودیع چاووش‌اوغلو و معارفه فیدان در وزارت خارجه ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، طبق گزارش رسانه‌های ترکیه، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه سابق ترکیه، امروز جای خود را به «هاکان فیدان»، وزیر خارجه جدید سپرده و با کارکنان وزارت خارجه خداحفظی کرد.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه در گزارشی نوشت: هاکان فیدان، در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که همچنان پیام‌های تبریکی از همتایان خود در اتحادیه اروپا و همچنین مقامات سایر کشورها به مناسبت انتصابش دریافت می‌کند.

شنبه (سوم ژوئن) بود که «رجب طیب اردوغان» به عنوان پیروز انتخابات و رئیس‌جمهور ترکیه برای پنج سال دیگر، ترکیب کابینه جدید دولت آنکارا را اعلام کرد؛ بنابر تصمیم اردوغان، فیدان، که پیش از این وزیر اطلاعات ترکیه بود، مدیریت دستگاه سیاست خارجی این کشور را بر عهده گرفت.

طبق گزارش آناتولی، وزرای خارجه هلند، فرانسه، انگلیس، بلژیک، آلمان، ایتالیا، کرواسی، لیتوانی، ایرلند و اتریش در پیام‌های جداگانه‌ای این انتصاب را به فیدان تبریک گفته و بر آمادگی کشورهایشان برای گسترش مناسبات با ترکیه تاکید کردند.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم انتصاب هاکان فیدان را تبریک گفته و در توئیتی نوشت: ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری‌های نزدیک بین اتحادیه اروپا و ترکیه هستیم.

طی دو روز گذشته وزرای خارجه کشورهای دیگر هم نظیر ازبکستان، پاکستان، ونزوئلا و ایران هم با ارسال پیام‌های جداگانه، انتصاب فیدان را تبریک گفتند. «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی ضمن تبریک به وزیر خارجه جدید ترکیه، تاکید کرد که توسعه و تعمیق مناسبات همه جانبه دو کشور، علاوه بر تامین منافع و مصالح دو ملت، به ارتقای ثبات و توسعه در منطقه و جهان اسلام کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه جدید ترکیه هم روز گذشته (یکشنبه، چهام ژوئن) طی گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان، آمادگی خود برای کمک به توسعه مناسبات فیمابین دو کشور اعلام کرده و گفت که در اولین فرصت به تهران سفر ‌می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.