ژنان بائو پروفسور دانشگاه استنفورد یک پوست الکترونیک مصنوعی خود ترمیم شونده ابداع کرده که می تواند خود را تشخیص دهد و هنگام درمان یکسان شود.

پوست الکترونیک با قابلیت تقلید از انسان ابداع شد

به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، این پوست هنگام درمان همچنان به عملکرد خود ادامه می دهد. پوست جدید از نمونه واقعی تقلید می کند و به ربات ها اجازه می دهد مانند انسان احساس کنند.

کریستوفر پی کوپر یکی از مولفان این تحقیق می گوید: ما به چیزی دست یافتیم که در حقیقت نخستین نمایش از یک حسگر چند لایه ورقه ای نازک است که به طور خودکار طی درمان دوباره تنظیم می شود. این گامی مهم در تقلید از پوست انسان به شمار می رود که شامل چند لایه است و طی فرایند درمان دوباره به شکل صحیح تنظیم می شوند.

مواد جدید می توانند تغییرات گرمایی مکانیکی یا الکتریکی اطرافشان را احساس کنند و حتی فشار را تشخیص دهند. نکته جالب آنکه آنها می توانند به طور خودکار خود را درمان کنند. سام روت یکی دیگر از مولفان این پژوهش می گوید: پوست مذکور نرم و انعطاف پذیر است، اما اگر سوراخ، تکه تکه یا قطع شود، هر لایه به طور جداگانه خود را ترمیم می کند تا کل فرایند احیا شود مانند پوست واقعی.

این ماده می تواند هنگامیکه تا دمای ‌۱۵۸ درجه فارنهایت گرم می شود ظرف ۲۴ ساعت خود را ترمیم کند یا در دمای اتاق طی یک هفته ترمیم شود.

به گفته محققان با ترکیب ناوبری مبتنی بر میدان مغناطیسی و گرمایش القایی می توان نرم ربات هایی ساخت که قابلیت تنظیم دوباره دارند و برحساب نیاز شکل آنها تغییر می کند.

اکنون محققان تصمیم دارند تا لایه هایی از پوست با قابلیت های مختلف مانند لایه ای که می تواند دما را حس کند با لایه حس کننده فشار را کنار هم قرار دهند. این امر سبب می شود پوست مصنوعی تا حد ممکن شبیه پوست واقعی چند بعدی عمل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.