تیراندازی با کمان ایران مدت‌ها است باوجود هزینه‌های زیاد، به‌نوعی به کما رفته؛ این در حالی است که رئیس فدراسیون تیروکمان هم این ناکامی‌ها را گردن نگرفته و پاسخگو نیست!

تداوم ناکامی کمانداران ایران در مسابقات جهانی؛ مقصر چه‌کسی است؟

به گزارش قدس آنلاین، واپسین روزهای اردیبهشت‌ماه مصادف با برگزاری مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان در شانگهای چین بود که تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان راهی پکن شد.

رضا شبانی، محمدحسین گلشنی در ریکرو مردان، یسنا پورماهانی در ریکرو بانوان، محمد صالح پالیزبان، آرمین پاکزاد، محمد معدن‌دار و میلاد رشیدی در کامپوند مردان و گیسا بایبوردی، حانیه اسلامی و بیتا عاشق‌زاده در کامپوند بانوان تیم تیراندازی با کمان را تشکیل داده بودند.

سونگ چیل هونگ کره‌ای نیز به‌عنوان سرمربی تیم را همراهی می‌کرد؛ سرمربی که فاز اولیه قرارداد وی با فدراسیون تیراندازی با کمان ۶ماهه بود و قرار شد در صورت توافق دوطرف این قرارداد تا پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس تمدید شود.

چیل هونگ از اول مهر ۱۴۰۱ هدایت تیم ملی جوانان و بزرگسالان ایران را برعهده گرفت و اردو پشت اردو برگزار کرد تا تیم آماده حضور در کاپ جهانی شانگهای باشد.

پس از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان ایران و مشخص‌شدن نفرات برتر و فراخواندن آن‌ها به اردوی تیم ملی کامپوند، نوبت به تیم جوانان رسید تا زیر نظر سرمربی کره‌ای شاهد تشکیل اولین تیم پایه‌ای باشیم که به‌نوعی آینده تیروکمان ایران به شمار می‌رفت.

تداوم ناکامی کمانداران ایران در مسابقات جهانی؛ مقصر چه‌کسی است؟

اما نتایج کاپ جهانی شانگهای، روی دیگری از هزینه‌کرد فدراسیون را نشان داد و تصور به کما رفتن کمانداران با وجود هزینه‌های زیاد و تلاش‌های سرمربی خارجی، بیش از همیشه پررنگ شد. در مسابقات مرحله حذفی کامپوند کاپ جهانی، تیم مردان ایران از رسیدن به مدال برنز بازماند و در رده چهارم قرار گرفت و تیم بانوان هم در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد!

تیم میکس کامپوند ایران هم در مسابقات تیروکمان قهرمانی جهان برابر ایتالیا شکست خورد و حذف شد. تیم ریکرو هم برابر انگلیس تن به شکست داد.

تیم ملی تیروکمان کشورمان باوجود مربی خارجی، نسبت به همین مسابقات در سال ۲۰۲۱ که در لوزان سوئیس برگزار شد، در رده‌بندی‌های انفرادی، تیمی و کلی، جایگاه قابل توجهی به دست نیاورد و تفاوت چشمگیری را رقم نزد. در آن سال تیم کامپوند بانوان در جام جهانی سوئیس چهارم شده بود و تیم کامپوند مردان کشورمان نیز با ترکیب محمدصالح پالیزبان، احمد اکبری و حسام کوثر در دور نخست مسابقات با نتیجه مقابل تیم هلند با نتیجه ۲۳۶ بر ۲۲۸ شکست خورده و حذف شده بود.

جالب‌تر آنکه تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان، ۱۰ سال پیش این ناکامی‌ها را نداشت و در رده‌بندی کلی مرحله اول جام جهانی تیروکمان در کرواسی در سال ۲۰۱۱، در رده هشتم ایستاده بود تا شاهد صعود ۹ پله‌ای ایران نسبت به دوره قبل این مسابقات باشیم.

در راستای واکاوی دلیل یا دلایل نتایج ضعیف و به کما رفتن تیم ملی تیروکمان کشورمان در مسابقات جهانی، بارها با غلامرضا شعبانی بهار، رییس این فدراسیون تماس گرفته شد اما با رد تماس‌ها یا موکول کردن آن به وقتی دیگر از دریافت پاسخ بازماندیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.