سخنگوی دولت از تصویب لایحه حمایت از اتباع حقوقی و حقیقی ایرانی در برابر تحریم‌ها در جلسه امروز هیئت وزیران خبر داد.

لایحه حمایت از اتباع  ایرانی در برابر تحریم‌ها در دولت تصویب شد

قدس آنلاین: علی بهادری جهرمی اظهار داشت:دولت به پیشنهاد معاونت حقوقی لایحه‌ای را به تصویب رساند که از اتباع حقیقی و حقوقی ایرانی در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه آنها اعمال می‌شود حمایت شود.   

وی که در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران گفتگو می‌کرد افزود: بر این اساس شرکت‌ها، نخبگان و فعالان اقتصادی که مورد ظلم قرار می گیرند، حمایت حقوقی و دیپلماتیک شوند.

سخنگوی دولت همچنین گفت: در جلسه امروز برخی از مجوزهای پیش امضا یا امضای موافقت نامه هایی به تصویب رسید که قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به آمریکای جنوبی منعقد شود. مجوزهای لازم برای این موافقت نامه ها به وزارتخانه های مختلف داده شد.

وی همچنین با اشاره به تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران در جلسه هیئت وزیران به ریاست آیت الله رئیسی، خاطرنشان کرد: سال ها بود که قانونگذار دولت را مکلف کرده بود که این لایحه را تقدیم مجلس کند اما در ادوار مختلف این لایحه معطل مانده بود اما دولت این لایحه را تصویب کرد. براساس این لایحه تمامی اختیارات لازم برای توسعه مکران به خود سازمانی که در آنجا مستقر می‌شود، اعطا می‌گردد. پیشنهاد شده است که همه امکانات، اموال و دارایی های دستگاه هایی اجرایی منطقه مکران به سازمانی که آنجا  مستقر می شود، داده  شود البته استثناهای محدودی مثل حوزه دفاعی یا خارجه وجود دارد. این لایحه تحول شگرفی در نظام حکمرانی ما می تواند باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.