عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای در گفت و گو خود با قدس آنلاین توضیح داد: فدراسیون فوتبال مصوبه هیئت وزیران را ملاک تصمیم گیری قرار داده است پس هیچ ایرادی به نحوه تصمیم گیری کمیته وجود نخواهد داشت.

اولیایی در گفت‌وگو با قدس: بدون سند و مدرک حرف می‌زنند/ بیان صادقانه راه برون رفت از این گرداب است/ملاک تصمیم‌گیری مصوبه هیئت وزیران بود

به گزارش قدس آنلاین، بیست و چهار ساعت پس از برگزاری مجامع عمومی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و رونمایی از اختلافات بزرگ میان مسوولان دو وزارتخانه اقتصاد و دارایی و ورزش و جوانان بر سر پروسه انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره این دو باشگاه، مسوولان سازمان خصوصی سازی تصمیم گرفتند قاعده بازی را به کلی تغییر دهند تا چالش مالکیت مشترک که پیش از این از سوی وزارت ورزش مرتفع شده بود را برای دومین بار مطرح کنند تا حساسیت ها در خصوص این موضوع در جامعه هواداری و خبری دو چندان شود.

استارت این ماجرا با مصاحبه جنجالی معاون سازمان خصوصی سازی زده شد؛ به شکلی که میثم پیله‌فروش در یک گفت و گو رسانه ای گفت: ما در مسائل فنی ورود نمی‌کنیم. دستگاه‌های تخصصی ورزشی گفتند یکی از مشکلاتی که با AFC داریم مالکیت مشترک دو باشگاه است. 

وی در ادامه گفت: در جلسه هیئت واگذاری موضوع مالکیت مشترک با حضور وزیر اقتصاد مطرح شد و گفتند سهام باشگاه استقلال از وزارت ورزش به وزارت اقتصاد منتقل شود. سپس اعلام کردند چون این اتفاق جابه‌جایی اموال بین دو دستگاه دولتی است باید این موضوع در هیئت وزیران بررسی و تأیید شود که اکنون در نوبت بررسی در هیئت وزیران قرار دارد.

میثم پیله فروش

وی با اطلاع از اینکه ماجرای مالکیت دو باشگاه استقلال و  پرسپولیس یکی از مسائل چالش آفرین در این پرونده است ، اعلام کرد: اکنون 90 درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به نام وزارت ورزش است. دستگاهی که باید این موضوع را پیگیری کند وزارت ورزش است و باید در هیئت وزیران از طرح خود دفاع کند تا سهام دو باشگاه جدا شود. این طرح مصوبه هیئت واگذاری و خصوصی‌سازی را لازم داشت که ما تقدیم آنها کردیم. 

همانطور که پیش بینی می شد انجام این مصاحبه از سوی معاون سازمان خصوصی سازی جنجال بزرگی را در جامعه فوتبالی به راه انداخت، تا جائیکه بسیاری از منتقدان با استناد به اظهارنظر جنجالی پیله فروش ادعا کردند همانند سال گذشته در پروسه صدور مجوز حرفه ای سندسازی صورت گرفته و این مساله مطمئنا با واکنش تند کنفدراسیون فوتبال آسیا رو به رو خواهد شد و بعید نیست همانند فصل گذشته دوباره استقلال و پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند.

* اولیایی: بعید است با خطر تعلیق مواجه شویم

سید کاظم اولیایی در واکنش به اظهارنظر معاون سازمان خصوصی سازی در خصوص مالکیت مشترک وزارت ورزش در قبال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: اظهارنظر باید بر اساس مستندات قابل قبول وقابل ارائه باشد، من نمی‌دانم که آقایان بر اساس کدام سند و مدرک این مطلب را عنوان کرده اند و کلآ سازمانی به عریض و طویلی خصوصی‌سازی  غیر از این دو باشگاه  ماموریتی ندارد ؛ حتی اگر علاقه  آقایان به فوتبال ،جلب افکارعمومی  و رآی وانتخابات با ابزار  شفافیت مالی باشد، بدانند جامعه می‌داند بیش از پنجاه در صد باشگاه‌های حاضر در رقابت های لیگ برتر متعلق به شرکت‌های  بورسی  هستند، پس  لطفا  جهت شفاف‌سازی  سری هم به تراز نامه این باشگاه‌ها  بزنید!

وی در ادامه گفت: ملاک فعلآ  اظهار نظر وزیر ورزش است که از نظر اعضای کمیته بدوی بالاترین مقام ورزشی کشور  است.

عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای در ادامه گفت و گو خود با قدس آنلاین توضیح داد: فدراسیون فوتبال مصوبه هیئت وزیران را ملاک تصمیم گیری قرار داده است پس هیچ ایرادی به نحوه تصمیم گیری کمیته وجود نخواهد داشت.

کاظم اولیایی

سید کاظم اولیایی در پاسخ به این پرسش که چنانچه مدارک بارگذاری شده که به تائید کمیته رسیده است، با مشکل مواجه شود، آیا خطری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا فوتبال ایران را تهدید خواهد کرد یا خیر، گفت:  کمیته کنترل‌ بادی درکنفدراسیون فوتبال آسیا همه جوانب را در نظر می گیرد، آنها بر اساس اصول و قواعد دستورالعمل  و آیین نامه استاندارد سازی رفتار می کنند پس نمی توانیم پیش داوری کنیم، باید ابتدا همه جوانب روشن شود سپس منتظر تصمیم گیری آنها باشیم. اما باید به این مساله اشاره کنم که برای کنفدراسیون فوتبال آسیا رفتار صادقانه و اصالت مدارک بسیار قابل اهمیت است.

وی در پاسخ به این پرسش که عده ای می گویند ممکن است به دلیل جریمه ای که سال گذشته از سوی کنفدراسیون فوتبال اعمال شده حالا در صورت عدم اصالت مدارک ارسالی جرائم سخت تری در انتظار ما باشد و دوباره با خطر تعلیق مواجه شویم،  گفت: یادآوری می‌کنم!دبیرخانه مسوولیت جمع آوری اطلاعات  وانتقال به موقع به هئیت  ها وکنترل بادی را دارد  و سال گذشته متاسفانه به دلیل اهمال و بی دقتی بحث تعلیق وجریمه را باعث  شده   که جای بسیار بحث وبررسی دارد که انشاالله در موقع  مناسب که خطری برای فوتبال کشور  ایجاد نکند آمادگی طرح و پیگیری مفصل موضوع را  دارم  به همین دلیل بعید است با خطر تعلیق مواجه شویم اما جریمه نقدی دور از ذهن نیست هر چند که هنوز برای قضاوت در این ارتباط بسیار زود است.

اولیایی در پاسخ به این سوال که چرا این حجم جنجال رسانه ای بابت موضوع مجوز حرفه ای در جامعه فوتبال به راه افتاد،توضیح داد: این سوال را باید از کسانی بپرسید که هر روز درباره موضوع مجوز حرفه ای در هر محل و مکانی صحبت می کنند؟ در اوج ناباوری این روزها هر کسی در این خصوص صحبت های  ضد و نقیض می کند، حالا کاش یکی از این صحبت ها بر اساس قواعد و قانون باشد اما فاجعه وقتی است که بدون هیچ فکت و سندی هر حرفی را می زنند و جنجال بزرگی به راه می اندازند در حالی که می توانم به جرات بگویم که اصلا در باغ نیستند، اگر می بینید امروز این بلبشو به وجود آمده تنها به این خاطر است که هر کسی بر اساس میل و دلخواه خود هر حرفی را می زند بدون اینکه ذره ای به آخر و عاقبت آن فکر کند و کلام آخر بیان  واقعیت موجود ان هم به صورت صادقانهه راه  برون رفت از این گرداب است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.