مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم گفت: مشکل بیشتر دانش آموختگان مهارت محور نبودن آموزش‌ها است چرا که دانشجویان پس از پایان تحصیلات به راحتی نمی‌توانند جذب بازار کار شوند.

آموزش در دانشگاه ها مهارت محور نیست؛ بازار کار دانشجویان را جذب نمی کند

محمدمهدی دهقان پیرامون آمایش آموزش کشور، گفت: در بحث مهارت محوری یکی از کارهای اصلی که انجام می‌دهیم بازنگری رشته‌ها است که در برخی رشته‌ها، برنامه‌های درسی، کارورزی و کارآموزی تغییراتی به صورت حذف و اضافه داریم که این موضوع موجب می‌شود توانایی‌های مهارتی دانش آموختگان پس از تحصیل به حدی باشد که بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

دهقان به مشکلات دانش آموختگان اشاره کرد و گفت: مشکل بیشتر دانش آموختگان مهارت محور نبودن آموزش‌ها است و نه تنها دانشجویان پس از تحصیل نمی‌توانند به راحتی جذب بازار کار شوند بلکه باید پس از دانش آموختگی سراغ آموزش دوره‌های مهارتی بروند که چنین موضوعی مورد اعتراض صنایع است.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم خاطرنشان کرد: برنامه‌های درسی باید طوری طراحی شود تا دانشجویان در زمان تحصیل بتوانند در صنایع حضور یابند و با محیط کار از نزدیک آشنا شوند و علم و دانشی را که فراگرفته‌اند را در صنایع بکار گیرند که این موضوع موجب می‌شود زمینه اشتغال دانشجویان پس از تحصیل بالا برود و این کار در راستای افزایش اشتغال‌پذیری دانش آموختگان وزارت علوم پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.